onsdag 20 maj 2015

Phju!

Mannen kom hem me en hel del...

Nu är det fullt överallt! Haha!

Tog en halvtimme o packa upp! Men då ska ju vissa paket, så som stora köttfärs packen, öppnar o delas upp i mindre portioner. Så det är lite jobb med det. Skönt när allt är klart! Mannen klippte gräsmattan oxå, den är så fin o växer som ogräs! Tur den inte är så stor ;)

Jag har läst igenom lite papper tills jag ska till vc i morrn bitti. Har oxå skrivit ner barnens schema, de kommande två veckorna, på ett papper till förskolan. De går ju ca 9-15 mån-tors nu när jag är sjukskriven. Kan bli lite tidigare på morgonen ibland el hem lite tidigare. Allt handlar om hur jag mår o om jag ska till läkare, sjukgymn, dietist el så... När jag är sjukskriven har barnen rätt att va på förskolan även fredagar o längre dagar. Men det tycker inte jag behövs! De sköter sig ju o jag behöver inte hålla på o lyfta dom o de klär på sig själva o så. 9-15 fyra dagar i veckan räcker gott o väl! Kan ju inte ha dom hemma heller för då kan jag varken rehab träna, gå på alla läkarbesök mm o inte heller få vila. Nu är jag en gladare morsa, en mindre stressad morsa! :) Barnen märker det o hela atmosfären hemma är betydligt lugnare! :) 

Nu ska jag sluta schabbla på :P Nu blir det mys me mannen! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar