lördag 23 maj 2015

En lördag som gick nästan lite för fort!

Jag sov till runt kl 9 i morse. Lagom :) Käkade frukost o sen bestämde vi oss för o åka till några affärer. Så strax efter kl 10 åkte vi. Började med Biltema. Där cyklade barnen runt, runt runt på ett par cyklar medan pappan kollade runt ;) Efter det åkte vi till MediaMarkt där Patrik köpte ett spel, barnen fick en film, Trassel, o jag köpte kaffe kapslar till kaffemaskinen ;) Efter det vart det Gränby o in på Lindex. Tim behövde kalsonger o Ida tights. Slutade me storköp då de hade ta 3 betala för 2 på hela barn sortimentet. Så Tim fick 3 par boxershorts (som han såklart fick välja själv) en tjocktröja me en tiger på o ett linne, allt fick han välja själv :) Ida fick 5 par tights, ett packe strumpor o en fin solhatt!!

Sötnöten <3

Ida valde geopardmönstrade tights, svarta, lite typ gammelrosa, mörkare rosa me spets o rosett ned till, o ett par turkosa :) Sen va det till o skynda oss hem! Precis när vi kom hem vid halv ett kom pappa me Anna :) Vi käkade lunch. Sen va Tim så trött så jag tog me honom ut på en promenad i vagnen....

Han får ju nästan inte plats längre :P  Han låg o pratade ett bra tag...


Men sen somnade han....

Jag passade på o gå in o köpa lördagsgodis till barnen!
När vi kom hem vaknade han till, så en halvtimme sov han. Vilket behövdes! Jag köpte en bok till barnen på Willys oxå som jag velat ha....

Med musik så man kan sjunga till, jätte mysig :) Men måååånga sånger ;)

Så den sjöng vi lite i. Sen tog vi med oss Anna ut på en promenad ut i skogen en timme...





Favvo klätterträdet ;)

När vi kom hem började vi me middagen. Mannen grillade kött o jag fixade resten :) Amanda kom förbi o lånade duschen då hon inte hade nån nyckel hem ;) 
Vi käkade middagen som va super god! O sen röjde vi undan o sen slog vi på den nya filmen o gav barnen lördagsgodis :) Strax efter kl 18 tog jag me mig Anna ut på en promenad till...

:)


Riktigt skönt ute i kväll :) Mitt hår blåser upp så snyggt på huvudet! Hahaha!

När vi kom hem joinade jag mannen o barnen i soffan o kollade klart på filmen. Precis när den va slut, vid halv åtta, kom pappa o hämtade barnen. Sen åkte barnen i säng ;) De somnade för en liten stund sedan....
Jag hade tänkt kolla på någon av dessa filmer...

;) Kunde inte låta bli att köpa. Klart några av de bästa filmerna EVER!! Riktiga snyftare! Trots att jag kan varje replik i Titanic så gråter jag VARJE gång!! Hahaha...

Men sen såg jag att det va schlagern i kväll. O den måste man ju se ;)
Får göra det lite mysigt här framför tvn, mannen får jag ju inte sällis av om jag ska titta på schlagern :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar