söndag 24 maj 2015

Nu är helgen snart slut...

Haft en underbar helg me mina älskade <3 
I morse va jag såååå trött!!! Kunde ju inte stänga av tvn under omröstningen när det va så spännande!! O som vanligt drar det ut på tiden så jag stängde inte av tvn förren kl 1.15 :/ Tog ett tag o somna o sen sov jag sisådär som vanligt....
Men efter frukosten drog vi till Ikea. Barnen ville leka inne på leklandet så då fick de det. Första gången för Tim o det gick hur bra som helst för dom båda :) En timme får de ju vara där o det va dom. Så vi han strosa genom Ikea o köpte skärbrädor o två blockljus. När vi hämtade dom gick vi upp o käkade lunch innan vi åkte hem....

<3


<3

När vi kom hem va det två tröttisar som mös ner sig i soffan me pappsen. Själv tog jag mig ut på min pw....

Rundan jag alltid gick förr...


Försökte hålla ett tempo på under 10 hela tiden. Det va sjukt kämpigt men jag gjorde det!!!

Blåsor o skavsår men det är bara till o plåstra om det i morrn ;)
När jag kom hem gick vi ut på uteplatsen o där har vi varit fram till typ kl 17.45, drygt 4 timmar. Barnen har lekt me vattenbanan, sandlådan, ritat mm. Mannen drog upp på Gränby en sväng o handlade kläder. Jag tog hand om lite tvätt här hemma o förberedde sedan till middagen. Gjorde potatisslantar o en sallad...


För tredje dagen i rad vart det grillat! Så gott sååå!!! Såklart åt vi ute....

Ida dukade fram allt <3

Medan jag tog hand om disken duschade o badade mannen barnen. Nu är det kvälls mys i soffan en stund innan det är dax o läsa kvälls saga. De ska i säng i tid då vi måste upp strax efter halv sju i morrn bitti. Jag ska nämligen va på träningen kl 8. O köra gärnet!!!!! Phu, blir trött av o tänka på det :P Hahaha! Efter det har jag inga större planer. Ta hand om det dagliga: tvätt, disk, plockande mm. Vila en stund lär behövas oxå ;) Barnen kommer ju gå lite annorlunda nu i tre veckor. Den här veckan kommer de gå: Mån: 7.45-15
Tis: 8(9)-14
Ons: 8(9)-15
Tors: 8(9)-14
Fre: 8-12
Jag lämnar de nån gång mellan 8-9, när vi tar oss iväg helt enkelt ;) Därför det står sådär me parantes. Sen drog jag ner tiden till kl 14 tis o tors för att de ska gå på fre. O att de går på fre är för att jag först har utvecklingssamtal om Tim 8.15-9 o sen träning 9.30. Så hämtar dom när de ätit lunch. Jag har ju rätt att ha dom längre, det är jag som valt att göra det såhär. Men lättar lite på mitt mamma samvete då de måste gå fredagar oxå (men det är bara den här o nästa fre, alltså två fredagar) O att lämna dom till frukost, kl 7.15 känns bara onödigt när vi knappt är vakna då. Skönare o känna att vi kan sova tills vi vaknar (förutom ev de dagar jag ska va på träningen kl 8) Mysigare o få ha dom hemma o äta frukost tillsammans :)
Oj, nu schabblar jag på igen :P Ska snart gå o läsa för barnen, får se hur kvällen ska spenderas :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar