torsdag 14 maj 2015

En mysig dag!

Känner att det inte är läge o skriva om mina revbens bekymmer nu. Less på det. Så det får några dagars uppehåll (gissar att ni me är rätt less vi det här laget...) Nu är det roliga dagar o se fram emot!!!

Idag efter frullen tog jag mig en halvtimmes promenad. Skönt men musklerna väääärker :(( Märks att de inte är vana.... Kom hem o då va barnen ute o lekte o mannen höll på o fernissa utemöblerna. Fixade lunch till mig o barnen. Barnen tog sig en liten vila i soffan, syrran kom förbi me locktången o vi han me en snabb catch up ;) Får nog bli en dejt snart lämnat ja! Jag la mig oxå o halv slumra en halvtimme o sen va det dax för mellis för barnen. Men Tim va inte så sugen o åt inge. Drack bara lite mjölk... Vid kvart över tre styrde vi kosan ut mot Stavby, till Edinge för kosläpp! Det är en privat bondgård men som säljer kött, ekologiskt närproducerat. De va iaf dom som anordnade detta (o hur vi hamnade här är för att Sara på mitt jobb, det är hennes mans syster (även hon har jobbat på smulan) som bor här) Två förväntansfulla barn i bilen dit. O de vart inte besvikna! De tyckte det va jätte kul o se korna, o det va det verkligen!! :D O sen alla andra djur, får, hönor o kycklingar o kaniner, o en o annan hund! Barnen älskade det o ville inte åka hem!! De älskar djur o det för ju även jag :) Fördelen me detta är ju att det är lagom me folk o alla får plats längst fram o får se bra. O det är måååånga kossor!!!! En av höjdpunkterna va ju o få sitta i en traktor o låtsas köra o trycka på massa knappar! Sen serverades det grillade hamburgare. Självklart deras egna! Så då kan tom jag äta ;) Vi köpte faktiskt med oss en hel låda me hamburgare (nästan 50 st) O beställde oxå en låda me 10 kg köttfärs :D Ska kanske även beställa en låda me blandat nöt. Men får se vad vi får plats me i frysen ;) Men bättre kött än detta kan man inte få. Slakteriet o där de styckar köttet ligger endast 5 km från gården = korna behöver inte åka långt alls = inga stressade djur = MKT bättre kött o man känner skillnad. Plus att det är eko. Bättre blir det inte! Tänk att JAG sitter o pratar om sånt här. Djur o slakt :/ en föredetta vegetarian. Hahaha! Men jag äter kött, o ska jag äta det ska det va BRA, närproducerat o eko, helst ;)
Aja, där kom jag på en avstickare. Här kommer iaf bilder från kosläppet....

Kaniner :) Ida försökte "prata" med dom o göra "sitt" kanin ljud. Hihi! Så himla gulligt! <3


Cassi o Isolde kom oxå dit! :)


Nära stod vi!


Haha, ser ut som om Patrik har en skit konstig mage, men det är handen hans som han har i fickan! Haha!




Jag sa åt Tim att han hade en hel åker o springa runt på. Han tog mig lite väl ordagrant o lubbade gärnet över heeela åkern, ända bort till husen man ser där borta! Haha! Jag fick mig en promenad ;)


Äter hamburgare :)


Den stoooora traktorn! :)


Klappa fåren! :)

Kom hem närmare halv sju. Sen har kvällen rullat på... Barnen somnade lite senare än vanligt. Jag har pysslat me lite saker. Bla målat tånaglarna ;)

I morrn efter frullen ska barnen få duscha o bada. Sen ska jag packa lite åt dom, ge dom lunch o vid tolv ska jag lämna dom hos mamma där de ska få sova :) Då går jag hem o fixar iordning mig till bröllopet :D Vid halv två kommer mannen hem från jobbet o vid halv tre hämtar farfar oss o skjutsar oss till kyrkan. Som jag längtar!!! Känns som jag kommer ha svårt att sova i natt! Hihi! Tänk då bruden... Fina Johanna!!! Det kommer bli en fantastisk dag för dig vännen!! <3

Ne, lite skönhetssömn ska man kanske se till o få!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar