måndag 4 maj 2015

Phju!

Så va första dagen på veckan slut. Barnen o jag kom iväg i tid utan stress. Man får ju såklart tjata lite på att nu måste vi faktiskt gå, annars skulle de ta flera timmar till förskolan ;) Lämningen gick bra. Sa även att de skulle ringa direkt om Tim inte orkade. När jag kom till jobbet fick jag veta att vi skulle ha utvecklingssamtal me "högsta" chefen, som vanligt blir man lite nervös. Därför fick jag, som vanligt, va först ut. Så jag fick det gjort :P Men det gick som vanligt väldigt bra! Har inte lyft nå barn idag, jo iof, en liten flicka som gjorde sig illa :/ Men ibland måste man ju bara. Det va väldigt skönt att sluta kl halv två. När jag kom o skulle hämta barnen gav de dom precis en varsin macka (fast jag sagt att jag skulle komma innan mellis...) men de åt upp den sen åkte de hem. Det hade gått bra för Tim. Lyckades hålla dom från tvn då jag tyckte vi kom hem för tidigt för det. De valde att dega en stund...

;)

Jag fick igång en diskmaskin o även tvättmaskinen fick jobba. När barnen degat klart började de leka o lekte jätte bra länge. Men sen kom Tims trötthet me råga! Han fick ett utbrott, satte sig på sängen o sen somnade han :O La mig bredvid han o pratade o mös en stund. Han orkade verkligen inte komma upp o äta. Som förut när han somnat va kl fem... Maten va klar strax därefter, köttfärspaj! Jag o Ida började äta o sen kom även mannen hem o åt. När vi ätit klart drog mannens handlade lite. Jag tog hand om disken o förberedde även morgondagens middag. Skar upp grönsaker, kassler o kokade pasta. Vi ska äta pastasallad i morrn men kommer inte hem förren strax innan kl fem. Så det är skönt i ha det mesta klart. När Patrik kom hem la han Ida o jag duschade. Nu sitter jag i soffan o lider rent ut sagt. SÅ ont har jag. Blir nog snart sängen....

I morrn är en lång dag. Först sjukgymn kl 8, sen jobb 9-14.30 o efter det till barnens förskola för o va me på det där qualis samtalet mellan kl 15.30-16.30. SEN får jag o barnen äntligen åka hem! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar