fredag 8 maj 2015

Nästintill totalt däckad!

Att man kan bli så sänkt fast man inte har feber... Vad jag tror iaf... Låg verkligen hela fm i sängen. Barnen fick titta på tv :/ Gillar inte när de tittar flera timmar per dag. Det tittar oftast MAX 30 min till 1 timme. Vissa dagar inte alls. Framför allt vardagar. O på helgen kan det bli nån timme mer. Men idag vart på tok för många timmar. Men vad ska man göra när man är sjuk :( Ida behöver vila hon me me tanke på natten. Vid halv tolv åt vi lunch, el barnen åt. Jag tog några tuggor bara... Sen åt vi varsin glass :P Skönt för halsen när man har ont. Efter det försökte jag få båda barnen att sova en stund, men pyttsan! Haha! Dom är inga "sova på dagen" barn :P Vi la oss iaf i våran stora säng o mös kanske 40 min, sen gav de upp ;) Men jag fick ligga kvar i kanske en halvtimme till medan de lekte med smålego. Sen fick jag rycka in! Tim är ju en sån som inte "kan" va inne en hel dag. Alltså han blir super aktiv o "klättrar på väggarna" men varken jag el Ida orkar ut. Får se om Patrik kan ta ut honom en stund när han kommer hem. Dock måste han laga middag oxå för det orkar inte jag :/ Så får se vad som hinns me! Det va så surt. Jag gjorde den där taco fisken igår, extra mkt oxå. Tog ut den i ugnen o ställde den på köksbordet för o svalna. Ni kan ju gissa vad jag kom på i morse??!!!! SUCK!!!! Blir så JÄVLA leds på mig sj alltså. Jag som alltid haft super minne! Vad händer?! Det hade ju varit bättre o kastat bara fisken än en hel gratäng me grädde, tacosås, tacochips o ost OXÅ!! Aja, gjort är gjort. Så jävla surt bara! O jag sov va så glad att middagen va klar, bara att ställa in formen i ugnen o värma på... Nu måste vi komma på en plan b...
Men iaf. När jag hade vilat gick vi upp o åt mellis. O nu är barnen i plurret. Av duschade o nu plaskar de runt o badar! Det tog på krafterna men sååå skönt att det är gjort, jag lär ju inte bli piggare... När de är klara o fått rena kläder på sig blir det en dusch för mig me. Sen lär jag behöva lägga mig o vila igen. Kollade för en stund sedan om Patrik inte kunde komma hem tidigare från jobbet. Det känns vääääldigt långt till kl 17.30 när man inte har nån ork, kan säga att det är sällan, om någonsin, jag har bett honom om det... Men han va ute på montering o visste inte när han kunde komma ifrån. Men skrev att vi klarar oss till halv sex. Men då får han ta över här hemma direkt när han kommer hem ;) Jag ska definitivt lägga mig då! Trodde inte jag skulle orka skriva nå inlägg nu. Men sysselsätter mig här medan jag tittar på när barnen badar..
Hoppas vi piggnar på oss under helgen. Har inget planerat under helgen, vilket känns skönt. Nästa helg MÅSTE jag va frisk!! O gärna på mån då jag ska röntgas oxå :/
Hoppas verkligen du får en bra helg!!!

Det hoppas o plaskas så golvet är genomblött :/ Har ju lite o göra även när de badat klart...

Men de har kul, det är huvudsaken! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar