lördag 2 maj 2015

Motiverad... Av mig själv!

Sitter o läser igenom gamla blogg inlägg från 2012, börjar från dec o går bakåt. Väldigt intressant måste jag säga. Dels blir jag trött på mig sj, hur orkar jag alltså!! O jisses va tufft det va me två små som va sjuka mer el mindre hela tiden o me knappt nån sömn. But i survived!! O det ska jag göra även nu!! Man kommer in i olika faser i livet, där man kämpar me olika saker. Jag tror en del av mig har ju gått i 200 knyck i 4 år (sedan Ida kom) det har varit till att bara hålla ångan uppe o köra på. O nu, när de börjar bli större o dels mindre sjuka, dels sover bättre men oxå inte heller kräver min totala uppmärksamhet, då går luften lite ur mig. O jag får tiden att lägga på mig själv. Att få mig att må bra! Efter besöket hos dietisten (o läst mina blogg inlägg o inser att jag KAN) är jag mer motiverad o peppad. Jag gör det jag kan NU. Kan jag bara ta korta lugna promenader, ja då är det det jag får göra. Bättre än inget! Förhoppningsvis kan jag komma till det läget igen att jag kan få köra järnet på gymmet, som jag vill. Men jag måste tänka på här o nu! Min dietist o jag pratade bla om min frukost, som jag känner är det viktigaste målet o där jag behöver bli mätt! Jag ska prova att äta en tallrik me lättfil el yoghurt, lite frön, o så några speciella flingor man köper på Apoteket som ska hålla blodsockret på en jämnare nivå o mättnadskänslan ska vara längre, o till detta oxå ett ägg. Ett glas vatten o kaffe. Jag har precis beställt hem flingorna...


O i morrn ska jag åka o handla o förbereda matlistan så det är klart inför kommande vecka... Även planera in några dagar där jag kan komma ut på nån promenad. Men inga krav. Jag har mkt att jobba på... 
Nu ska jag fortsätta läsa lite ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar