torsdag 21 maj 2015

Hur ska detta gå???

Kommer nog inte kunna lägga mig förren seeent i kväll :/ Barnen råkade ha sönder våran rullgardin. Vi har ju mörkläggningsrullgardin i vårat o barnens sovrum. Dels för att jag vill ha MÖRKT när jag ska sova, för att barnen ska ha mörkt på kvällen när de lägger sig för att förstå att det är kväll trots att solen skiner ute ;) O sen för mornarna då det blir ljust tiiiidigt nu. Om barnen vaknar där vid halv fem, fem är det inga problem o få dom o somna om. Men skulle det då va ljust skulle det nog va kört! Så så här ser det ut nu...

Där för den ju ingen nytta :P

Mannen skulle titta på det när han kom hem. Men det är fästet som gått av, så det är om det går o limma...

Hämtad barnen vid tre o va ute o lekte på uteplatsen till runt halv fem. De älskar o leka me vatten banan, o vattenpistolerna ;) Sen lagade jag middag, vi åt, sen fick barnen duscha o bada :) Efter det lekte de på o jag ringde o fixade barnvakt tills i morrn. Så min farmor o farfar kommer o passar barnen en timme medan jag är hos sjukgymn. Snällt! Annars skulle de ha fått gått på förskolan mellan 9-12. Har pratat me dom där om att barnen kan behöva gå fredagar oxå, men då mellan 8-12. Just för att jag måste rehab träna mån, ons o fre. Det va ok me dom. Har ist kortat ner tisdagar i torsdagar till kl 14. Så de kommer att gå typ 9-15 mån o ons, 9-14 tis o tors o 8-12 fre (om ja inte har nån barnvakt, skönt o slippa den stressen oxå o behöva tänka på o fixa barnvakt varje fre. O om ingen kan! Det har tagit emot o behöva ha dom där på fredagar, mamma hjärtat. Men det blir bäst så. O i morrn skulle de ju gått men då jag lyckats fixa barnvakt får de va hemma :) Detta gäller i tre veckor, det kommer bara bli två fredagar då den sista fredagen är förskolan ändå stängd. Så ja, så extrem skillnad blir det inte... Sen går de bara två veckor till innan de är lediga i 7 veckor. Får se hur det blir me min sjukskrivning...

Just nu mår jag skit!! Halsen gör så ont så jag kan knappt svälja :(( Känns som en klump på höger sida. Varför blir det så?? Har ju så titt som tätt.... Känner mig allmänt matt o som om ja håller på o bli sjuk... Bläää :( Ska ta mig en kopp te nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar