tisdag 13 januari 2015

Wtf?!

Jag va så pigg igår. Idag totalt tvärtom! Heeelt slut!!!! Sov som en kratta hela natten, antagligen pga att mannen inte va hemma. Vid fyra kom Ida in pigg som en lärka, hmm... Men efter att ha kissat så somnade hon om, ca en timme senare... Lagom trött va jag när kl ringde 6.30... Masade mig upp o barnen va inte heller spec sugna på o gå upp när jag väckte dom en kvart senare. De ville inte gå upp. Men till slut så, o frukost fick de i sig. Sen hade vi lite bråttom. Mötte grannen o hennes två flickor ute i trappen som va sena o oxå stressade. Kom till förskolan där det kändes allmänt rörigt... Lyckades tillslut ta mig iväg o kom till sjukgymn me 2 min tillgodo. Phju! Hon gjorde lite tester som gjorde att hon inte tror att det är nå neurologiskt fel på mig. Klickade tillbaka ett revben som åkt snett (vilket jag misstänkte) o maserade o så. Så mör åkte jag därifrån o kom till jobbet vid halv tio. Sen har dagen rullat på!

En morgon selfie :P

När jag lämnade barnen i morse kom Lisa o Jonna dit samtidigt. O det bestämdes att hon skulle ta me sig Ida o Tim hem när hon hämtade Jonna kl två. Så när jag kom hem gick jag upp dit o hämtade barnen. Slutade med att ja o Lisa pratade i nästan en timme oxå :) Lyckades tillslut få me mig båda barnen ner. Tim fick ett utbrott. Försökte fråga honom o Ida om Tim hade sovit idag. Men fick olika svar. När vi kom hem så va det helt crazy!!! Tim va inte rolig. Ringde tillslut till förskolan o frågade om han hade sovit el ej. Han hade inte somnat... Självklart får man inte bete sig hur som helst. Men har han inte sovit så förstår man på ett annat sätt o strider inte i onödan. Jag hoppas verkligen att han kan börja sova där, han behöver det! Så jag slängde ihop en snabb middag till dom då Tim inte orkade va uppe längre. Mannen kom hem vid fem tiden :D Så gav dom mat, fick mata Tim. Sen säger han sj att han vill gå o lägga sig i sin säng strax innan kl sex. Han ville så gärna gosa me mig, så la mig bredvid honom o strax efter kl sex sov VI BÅDA :P Jag vaknade till snabbt där efter. Patrik läste dör Ida o hon har redan somnat hon me! Jag sitter här o funderar på vad ja o mannen ska käka. Är såååå hungrig!!!!

I morrn lämnar Patrik barnen. Känns skönt faktiskt. Jag hämtar dom sedan kl tre. Ska ta me mig Jonna hem då. Hennes föräldrar skulle på nåt möte så då ställer man såklart upp! :)

Nej, nu måste jag fixa nå o äta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar