fredag 16 januari 2015

Sjuk el bara helt slut?!

Jag har varit tröttare än tröttast idag. När barnen skulle äta lunch lacka Tim ur o ville inte äta, misstänkte att han va för trött så la honom. Inom ett par min sov han! Så han va trött!! Bestämde mig för att han skulle få sova en timme, minst. Ida åt upp sin mat o jag värmde på min. Som jag sedan åt i soffan medan Ida tittade på Lilla prinsessan. Tänkte halv slumra lite men så kom Tim upp strax innan kl ett. Då hade han sovit en timme. Han satte sig i soffan hos mig o jag somnade till o vaknade o så höll jag på tills kl va kvart över två!! Helt sjukt! Tim satt då o frågade om vi skulle gå till affären. Just då, o när jag tittade ut ångrade jag mig snabbt att jag hade sagt att vi kunde gå dit... Jag trodde inte ens jag skulle ta mig upp ur soffan på resten av dagen. Smsade mamma o frågade om hon ville gå med dom. Men hon va upptagen. Så det va "bara" o tvinga sig upp. Gav dom mellis o klädde på oss o gick ut. Fy bubblarns vilket väder!! Inte så kallt, men som det blåste!! På vägen till affären va det sån motvind att det nästan inte gick o gå, o på vägen hem tvärtom :P Barnen lekte lite på uteplatsen medan jag packade upp o började med middagen. De kom in o mös till Shrek medan jag fixade maten. Idag vart det köttfärspaj. Evigheter sen jag gjorde det sist. Jag är inte så jätte förtjust i det. Men jag öste på med lite olika kryddor o pressad vitlök. Det vart faktiskt riktigt gott!!

Mumsig sallad till!


Jag brukar bara ha créme fraish till som sås. O ha örtsalt i! :)

Efter middagen kände jag hur jag började segna till mer o mer... Medan Patrik o barnen började röja upp alla leksaker (allt va nog framme o i alla rum!) tog jag hand om disken o sen tog mig en dusch. Nu ligger jag på sängen, på överkastet. Ida har bäddat ner mig med en filt o skjutit igen dörren. Patrik har lagt barnen men jag hör hur de ligger o pratar... Fattar inte, håller jag på o bli sjuk el?! Känns som det, känns som om jag har feber fast jag inte har det. Huvudvärken är kvar o hela kroppen värker :( Tanken va att jag o Patrik skulle ha film mys me ost o kex o ett dessertvin (nåt is vin) Patrik fått i julklapp. Men jag vet inte om jag orkar... Han funderar på o dra o träffa en polare ist. O mig gör det detsamma faktiskt. Är han hemma kör vi på ost o kex mys. Annars bäddar jag nog ner mig i soffan till nån film jag gillar! El lägger mig. Får se vad jag orkar...

I morrn har jag sovmorgon. Som jag längtar! Hahaha!! Efter lunch, när Tim har sovit, tänkte vi överraska barnen med o åka till Fyrishov o bada :) Jag är inget fan av det men barnen älskar't! O Ida har ju haft en belöningstavla (Tim me) o när hennes va full så skulle hon få åka o bada. Det gäller o hålla det man lovat! Hade tänkt ta det nästa helg först men insåg att det ju är löningshelg o tror det är mer folk då. Sen fyller ju Tim år nästa helg :D Oj vad tiden går fort!!!
Iaf, jag hoppas jag är så pass pigg så jag orkar bada några timmar. Man brukar va rätt slit efter :/ Sen ska ju jag träna i morrn. Ska försöka hinna det innan. Då kan jag däcka sen på kvällen när vi kommer hem från badet ;) Tanken är att åka dit så vi badar ett tag, äter sen middag o orkar barnen så badar vi lite till! Vet två som kommer bli överlyckliga!! <3 Vi berättar dock det inte för dom förren efter lunch i morrn. Annars kommer vi ha två över spralliga barn hela fm :P

Hoppas du får en trevlig fre kväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar