söndag 11 januari 2015

Ett litet break!

Vi va ute hela fm i snön o busade o stojade! Byggde snögubbar o snölyktor :) Hade även snöbollskrig som nog mamman o pappan va mer roade av än barnen ;) Hahaha! Men skoj hade vi!

Älskar att det kommit massa snö! Så mycket roligare o va ute o leka när det är snö än när det bara är hårt o isigt!

Jonna kom ut o lekte med oss en stund. Sen gick vi in o käkade lunch. Barnen ville ha havregrynsgröt o kokt ägg, så det fick de! En hel portion gröt o två ägg i var åt de. En perfekt lunch för dom! :) Sj gjorde jag mig en pasta sallad då salladen behövde ätas upp....

Keso som dressing o så kokade jag lite FULLKORNS MAKARONER till. Det ni! ;) 

Som jag kämpar med detta sötsug alltså!! Inne på andra dagen utan (låter ju inte alls länge i vissas öron men får nån som ätit gotti VARJE dag, som har ett beroende, är det länge!) Dricker nu mitt kaffe men skulle sååå gärna vilja ha en choklad bit till. Men icke!! 
Efter lunchen gick Ida upp till Jonna o är nu där o leker. Tim har precis somnat. Jag tänker ta min kopp kaffe o min bok o krypa upp i soffan en halvtimme innan Tim ska väckas....

:)

När han vaknat ska julkartongerna o granen ut i förrådet o jag ska dammsuga o göra det fint inför kommande vecka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar