onsdag 7 januari 2015

O så var sista dagen till ända.. :(

Åh, känns såååå trist att vi åker hem i morrn!!!!!!! Nästa gång blir det definitivt en hel vecka! Ville inte boka det (Patrik fick ju detta av mig i 30 års present) då varken Patrik el barnen varit iväg på fjäll semester förut. Tänk om de inte alls skulle ha gillat det! Men som tur va gillar de det lika mkt som jag!! Jag ääääälskar det!!! :D 
I morse vaknade vi av att Ida än en gång behövde springa på toa o va inte alls nå bra. Även efter frukosten sen :( Dock äter hon som hon brukar o är rätt pigg! Så efter frukosten gick jag o Tim till backen, men det vart bara ett åk. Det hade kommit MASSOR  me snö i natt o det blev för jobbigt me så djup snö för Tim. O det blåste skit mkt o kallt!! Gick hem till stugan o vi käkade lunch o Patrik o pappa gav sig ut. Tim vilade o mamma kom hit en stund. När Tim vilat färdigt o Ida va piggare o inte behövt gå nå mer på toa gick vi ut allihopa (pappa o Patrik hade kommit tillbaka) tog med oss pulkorna, längdskidor till barnen o slalomskidor. Jag började åka me Ida. Men hon fick ont i benen o va inte alls på humör. Hon ville åka längdskidor! Fast hon va en hejare på slalom me! :) Så hon o Tim bytte (då Tim åkte längd) Sen åkte han o jag nog säkert minst 10 ggr om inte mer! Såååå kul han tyckte det va!! O vilken hejare han vart! Jag åkte några meter framför honom, baklänges, o så åkte han emot mig (låtsades att han jagade mig) så han åkte sj! O tyckte det va hur kul som helst!! :D Ville bara åka mer o mer. Fick in tekniken o kunde ta sig framåt på plan mark oxå. O stod bra o stadigt i liften :) Önskar att vi kunde stanna fler dagar här. Länge till! Jag mår bra hör!! Visst, kroppen värken som fan som aldrig förr o sängarna är skit!! Men mentalt mår jag bra här! O barnen verkar oxå gilla o va hör. Det har gått hur bra som helt med dom! O vi har ju varit ute i måååånga timmar!!!! Åh, detta gillar jag! Här trivs jag! Här vill jag stanna!! Visst ska det bli skönt o få komma hem till sitt hem. Men på måndag drar den vanliga vardagen igång igen me allt vad den innebär.... Nej, försöka njuta de sista dagarna!!


Selfie på mig o Tim :P Sötnöten <3


Han har en dille på o lipa på alla kort!!


Slalomkungen!!!! ;)

När vi kom h drog Patrik ut i backen. Men det vart bara ett åk då han va för slut i benen han me :P Medan han va iväg la sig jag o barnen i sängen o mös o busade!!! När han kom hem kom mamma o pappa hit o vi ringde o beställde mat....

Pizza me lufttorkad skinka, nån ost av nåt slag, valnötter o ruccola! Den va god!

De andra tig nå annat ;) Sen röjde barnen på i 180 ett tag innan de skulle sova. Mamma o pappa gick hem till deras stuga o medan Patrik la barnen började jag packa. Har packat det mesta. Nu är det städningen kvar! Patrik får gå ut i pulka backen i morrn efter frullen me barnen medan jag städar. På så sätt går det snabbare för mig o de får ha kul o leka av sig innan vi åker. Utcheckningen kl 10 :(

Ne, duscha o krypa till kojs o läsa lite. Gäller o få sömn inför bilfärden hem. Fattar inte hur vi ska palla o köra me dessa ben :P Vi turas om o köra som vi gjorde på vägen ner....

Natti natti!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar