tisdag 6 januari 2015

O så dag 3!

Morgonen började på ett allt annat än roligt vis... Ida vaknade o hade ont i magen. Gick på toa o hon va INTE bra om man säger så!! 10 min senare kräktes hon!! Jippiiii!!! Kändes ju tajmat! Men vi kom fram till att det troligtvis va maten hon åt igår. Hon o Tim åt barn buffé, o Ida tog pizza bla (vilket Tim inte åt) men hon tyckte sj att den inte smakade bra. O efter hon hade kräkts ville hon äta o åt TVÅ ÄGG (vem vill äta det om man är magsjuk) sen har hon varit som vanligt o ätit mycket, som vanligt. Men jag började me o ge mig ut i backen med Tim...

Här vilar han lite ;)

Men även han klarade knappliften galant! O att ta sig ner för backen. Körde några vändor sen hämtade vi Ida o pappan. Så körde jag några vändor me henne me :) Så fm spenderade jag me henne. Patrik körde några vändor i barnbacken o jag tog en tur högre upp. När jag kom ner gick jag, barnen o mamma o pappa hem till stugorna. Fixade lunch till barnen, mannen dök upp. Tim sov. Jag o pappa gav oss ut i två timmar högt upp i backarna. Dock vart ena vändan så högt upp där det blåste storm så jag trodde inte jag skulle ta mig ner :P Snön yrde så man såg nästintill inget! Men vi tog oss ner, o vi stod upp hela vägen ;)
När jag kom till stugan gav sig Patrik ut i backen. Pappa joinade honom efter en stund. Jag försökte koppla av i soffan medan barnen lekte för fullt! Sen kom mamma o då klädde vi på barnen o så gick de ut. Tanken va att jag skulle få vila men jag kunde inte komma till ro (trots att jag kände mig helt utmattad) så jag klädde på mig o gick ut till dom :P Va ner o åkte pulka vid backen o tittade när Patrik o pappa åkte. Patrik avancerade o åkte upp i blå backe! Bra jobbat! Han lär sig allt mer o mer så det är kul! :D Det blåste mkt så efter drygt en timme gick jag o Tim hem o kröp upp i soffan o värmde oss o tittade på barntv. Ida följde me mormor hem till deras stuga. Skönt för barnen o få ett brejk från varandra. Även om de leker jätte bra ihop här! :) Sen fixade jag middag. Mamma o Ida kom o när vi precis börjat äta dök även mannen o pappa/morfar upp. Sen har kvällen rullat på. Mamma o pappa gick hem till deras stuga för en halvtimme sedan. Alla är såååå trötta så nå ork till spel el nå prat finns typ inte :P Jag ska snart lägga mig o läsa lite. I morrn SKA jag o Patrik ta några vändor tillsammans :) Middag ska vi gå ut o äta, el så köper vi hem nå take away! Blir definitivt inte samma ställe som igår!! Ska nog gå dit i morrn o prata med dom... Vad det nu ska tjäna till... Men kan va bra för dom o veta ändå...
Nej, hörs i morrn!!!



2 kommentarer:

  1. Å det låter fantastiskt där borta! Och vad snabbt barnen verkar lära sig, är det första gången för dom?
    Tur att Ida mådde bättre och att det inte var magsjukan. Trist om ni alla hade blivit dåliga när ni åker bort såhär. Jag tycker definitivt du ska prata med, det behöver komma fram att pizzan eventuellt är dålig.
    Förstår att ni är trötta på kvällarna. Måste vara bra utmattande att åka skidor hela dagarna :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aa, det är första gången de åker 😊 Men de åker ju liften me mig o så håller de mig antingen i handen el i ena staven när vi åker ner. Men det går hyfsat fort. O de lär sig riktigt snabbt! Dock blir de trötta i benen (vilket jag förstår, det är riktigt påfrestande!) så de åker korta stunder. Men det är verkligen kul!! Ja, jag gissar på att det va pizzan, kan va köttbullarna oxå då det va dom två sakerna som det bara va hon som åt. Tycker att om det va magsjuka så borde hon inte ha velat äta idag o varit sämre. O nån av oss andra borde bli dåliga... Hon har ju inte träffat nån som vi inte har träffat heller så.. Men men, får se! ☺️

      Radera