fredag 31 oktober 2014

Det är tur man bor nära!

Vilket kalas! Haha! Vi tog cyklarna dit....

Tim satt bakom mig...


Ida cyklade på egen cykel :)

Det är första gången som jag o Patrik cyklar när Ida cyklar oxå. O det gick hur bra som helst! Det är bra väg dit, bara cykelväg o inga bilvägar. Nära är det ju oxå! 
Precis när vi satte oss o skulle äta, jag hade precis tagit mig en bit smörgåstårta, så vart Tim lite ledsen o ville sitta i mitt knä. Så han fick det o jag matade honom. O så ville han gå o kissa. Det råkade bli en fontän när han satte sig så byxor o kalsonger vart blöta. Så Patrik tog cykeln hem efter extra kläder. Väl ombytt ville han inte äta mer. Jag hann äta några tuggor sen drog det igång. En övertrött Tim som inte mådde så bra. Det vart skrik o stoj o spring. Tyckte synd om honom så cyklade hem med honom medan Patrik åt klart. Precis när vi kom hem kom även Patrik. Så jag cyklade tillbaka o för TREDJE gången satte jag mig ner med samma smörgåstårt bit o fick äta upp denna gång ;)
Tim va så gullig o sjöng blinka lilla stjärna hela vägen hem. 
När jag hade ätit upp vart det fika. Gott!! Ida o Isadora lekte på för fullt. Men Ida vart sååå trött hon me. Så strax innan kö sju vart det dax för oss o röra oss hem. Hon skulle ju orka cykla oxå. O som hon cyklade. En ordentlig uppförsbacke (för henne) lyckades hon ta sig upp för!! Strongt!! När vi kom hem satt Tim o pappan o mös i soffan. Tim hade precis druckit upp vällingen. Ida bytte om o satte sig hon me o drack välling. Läste sedan en kort saga o nu ligger de i säng. Tim sa att han inte orkade va på kalaset idag. Stackarn! Tror han har feber :( Han känns varm....
Nu ska jag ta mig en dusch o sen slå mig ner i soffan. Mannen ligger me tarmvred från h-vetet o mår inte alls bra :( Det började i morse o har bara blivit värre o värre....

Trots fläng o bök hit o dit så va det däremellan ett trevligt kalas :) Sånna här saker blir det när man har barn. Jag är inte arg el sur på något sätt. Mest SLUT!! Men mina bustroll är de goaste jag vet!!! <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar