torsdag 30 oktober 2014

Skogens guld!

Vi drog ju som sagt på traktor utflykt på jobbet. Härligt o soligt!! Liiite kallt men bara man rörde sig så ;) Där vi va fanns det MASSOR av kantareller!! Jag kämpade på i ca 10-15 min o fick ihop en hel del på den korta stunden....

Jag rensade i badrummet medan jag passade barnen när de badade ;) Slängde dom i plurret direkt när vi kom in!

Dagen på jobbet gick bra, men fick jävligt ont av det lilla jag plockade. Hatar att kroppen ska hindra mig från vissa saker. O envis som jag är kämpar ja på!! Jag tog min bil me till skogen så jag o Sara o Ewis o hennes dotter som va me, åkte hem en timme tidigare än de andra o hade planering.
Hämta barnen gick väldigt bra o smidigt idag me! Sååå himla skönt! När vi kom hem vart det som sagt bad o dusch av dom. Efter det va det bara till o sätta igång me middagen. Va fasiken hade jag gett mig in på! Alla plattor på spisen stod igång. Kantareller som skulle förvällas o stekas, pasta som skulle kokas, ostsås som puttrade o skinka o zucchini som stektes. Phu! Vart alldeles för mkt för min kropp!! Som tur va vart maten väldigt god (brukar ju alltid misslyckas när ja gör nå nytt annars) o med stekta kantareller som pricken över i't....

Gotteligott!!! Lööööve it!!!!


Myyyys!!!!!

O det bästa....

Massor av matlådor!!!! Nu är frysen full med massa olika matlådor. Härligt!!!!!

Jag röjde undan efter maten, mannen gick o köpte cola till våran myskväll, sen fixade jag det som ska me till i morrn o mannen fixade barnen för kvällen o har precis nattat dom. Men de kom båda upp o kissade precis...

I morrn ska mina busfrön följa me mig till jobbet :D Det är ju höstlov men på deras förskola är det rätt många barn. O då vi blir låååång lediga vid jul kände jag att jag inte kunde ta nån dag ledigt nu. Men iaf, vi har bara 5 barn på "min" avdelning o 9 på hela förskolan. Så det är lugna puckar där! Plus att vi är 5 personal som jobbar o en i köket ;) Det är det sköna me mitt jobb, att jag faktiskt KAN ta me barnen. Så de är nu jätte glada att få följa me. Vi åker ju kl 7 så det blir till o äta frulle i bilen för dom, vilket de bara tycker är kul! O efter mellis åker vi hem! Ska bli spännande o ha med dom. Är första gången de är me när jag jobbar!

Ne nu ska jag duscha o sen fixa lite till våran mys kväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar