fredag 24 oktober 2014

Phju!

Masade mig upp ur sängen redan vid halv åtta. Ingen idé o ligga o halv slumra då man ändå måste hjälpa barnen me det ena efter det andra. El så ryker de ihop... De har varit vakna sen kl 6. Vi käkade en mysig o LUGN frulle....

Regnet öser ner ute o det är mörkt... Tända ljus gör det lite mysigt....

Sen stoppade jag i mig två tabletter o en Ipren. Sa till Patrik igår att jag inte märker av nåt alls av tabletterna. Han skrattade lite o sa att jag va ovanligt pratsam :P haha! Kanske det... Det enda jag märkt är att jag äter mkt mindre o mer sällan. Mår lite illa. 
Men iaf, började me o dammsuga. Tänkte ta det i lugn o ro o sa till barnen att vi kunde åka o köpa lite födelsedags presenter efter städningen om vi hann. Men då de bråkade så o ropade mamma minst hundra ggr VAR gav jag upp. Sa att jag inte orkade ta me dom till affären när de va så. Så vi vart hemma. Jag dammade o rengjorde badrummet. Nu har jag gjort mitt! Lite tvätt vik o hängning har det oxå gjort. Men nu orkar ja bara inte mer.. Vi åt lunch. Barnen ville ha gröt. Så kokade några ägg o gröt till dom. O gjorde en omelett till mig...

Den gick sönder o hade sig i stekpannan. Men god vart den!

Barnen åt en varsin portion gröt o TVÅ kokta ägg i var. Så nu lär de stå sig ett tag ;) Röjde undan o la sedan Tim. Han va så trött. Somnade snabbt! Nu ska jag ta mig en power nap på några minuter innan han ska väckas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar