onsdag 8 oktober 2014

Fullt ös, o så lite packning!

Idag to det tid o ta oss hem. Phju!! Kom till barnens förskola strax efter halv fem o ändå kom vi inte där ifrån förren TIO I FEM! Jisses! Prata me bådas fröknar. Boka in ett samtal me en av Tims fröknar (vilket kommer bli nästa vecka, känns skönt!) få me sig båda barnen UPP (det är på övervåningen) på Idas avdelning o klä av henne utekläderna o så på me en jacka o ner. Få me BÅDA till Tims avdelning (man måste gå ut o en liten bit) av me hans kläder, på me jacka, hämta snutte o filt (som är på andra sidan huset oxå... Suck o gah!!) en fröken va snäll o hämtade det idag! Tack för det.... Sen få me sig BÅDA till bilen o hem. Aja, sen va det lugna puckar. Middag fixades, mannen kom hem. Jag o Ida duschade, sen jag o Tim. Sen va det de vanliga kvälls rutinerna. Gissa om jag är glad att denna dag "bara" är EN gång i veckan. Hur orkar folk som jobbar heltid alltså, o sent. Men framför allt, att inte träffa barnen mer än ett par timmar innan de ska sova... Ne fy bubblarns!! Att komma hem kvart, tjugo över tre är helt perfa! Det absolut bästa vore ju såklart o få gå hemma ME sina bustroll på heltid! :)

När de hade somnat vart det mys me mannen till ncis los angeles. Pratade lite me mamsen om i morrn. Kom på att det bästa vore o åka direkt när jag hämtat barnen, då det tar ca 1.5 timme o åka, skönt o inte komma fram allt för sent. Så för en halvtimme sedan började jag packa. Inte mycket för en natt kan man tänka, men förutom lite mindre kläder så ska ju allt annat me (slipper iof sängkläder, täcken, resesäng o madrass) så jag får ju me allt i en omgång till bilen iaf ;) Har packat allt (förutom tandborstar, kuddar, pyjamas o snuttar o filtar. Det får bli i morrn bitti! Så det gäller o ta sig upp i tid o hålla tummarna för en bättre morgon!! Fördelen när jag hämtar barnen i morrn där vid tre tiden är att de då precis ätit mellis, så det passar perfa o åka då! Lite frukt tar ja me mig bara då de brukar vilja ha lite på em. 
Hoppas det blir en mysig, rolig o trevlig tripp! Stuga o trädgård är ju barn anpassat, så det känns bra! :) 
Nej om man skulle ta o försöka få lite sömn kanske, en arbetsdag kvar sen helg!! :D Har bytt dag nästa vecka så kommer va ledig fre ist för tis, gör inte så mkt. Det innebär att jag o barnen får tre lediga fredagar i rad nu. Det tackar vi inte nej till! :)

Ne, godnatt på er....

Älskar vårat sovrum sen vi gjorde om det! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar