lördag 4 oktober 2014

Lördag 4/10

Tråkig rubrik. Men kom inte på nå bättre!

Idag va det morgon redan kl 5.40... Det o att Tim kom in kl 2 i natt o hade drömt mardröm o sov kasst resten av natten, skulle pilla på mig (varenda liten prick man har på kroppen har han fått en dille på att han ska pilla på) o ligga såååå nära mig som möjligt hela natten, gjorde att jag kände mig mer död än levande när Ida behagade vakna så tidigt....
Kl 7 masade vi oss upp. Barnen pigga o glada o tittade lite på tv. Ida frågade: -Efter frukosten, då ska vi åka till farmor. Nej sa vi, efter middagen... -Åh, det är ju jätte länge!!! Fick vi till svar! Haha! Sa att mamma vill ju träffa er lite idag o vi ska ut o cykla o så. Då vart hon gladare ;) Så efter frukosten o vi hade fått på oss kläder o donat lite gav vi oss ut. Tim kämpade på med sin cykel....

Lite svårt me tekniken. Trampa, styra o titta dit man ska är många saker o hålla koll på...


Han kom på tekniken då o då :)

Ida racade runt me sin cykel för fulla muggar....

Både dockan o docksitsen hade jag när jag va liten. Hon va så stolt o tyckte det va så kul o ha den :)


Fick höja sadeln på hennes cykel oxå!

Va ute ett tag o lekte i lekparkerna. Passade även på o gå o kasta lite saker. Studsmattan som gjort sitt (sååå skönt o bli av med den!!) en gammal skrivbordsstol o den trasiga torkställningen. 
När vi kom in vart det lunch. Sen vilade Tim, o ja me! Ida o Patrik låg i soffan o vilade lite de me. Ida va riktigt trött!! När Tim vaknat o vi myst en stund kom Jonna hit o lekte. Det gick bra ett tag men sen kände vi att de behövde få leka lite själva (utan Tim) så Patrik o Tim passade på o gå till affären o handla. Vilket Tim tyckte va jätte kul! Haha! Ibland är de lätt roade ;) 
Strax innan fyra gick vi upp med Jonna. Sen fix barnen lite tidigare middag. Vid fem tiden åkte Patrik o lämnade barnen hos deras farmor. De kommer få mys o skoj! Men det känns alltid när de inte är hemma :( Lite för tomt o tyst... Men me tanke på hur trött jag är o att jag fått huvudvärk så ska ja passa på o vila. På sin höjd ta oss iväg o äta nånstans skulle jag tro!
Jag har iaf hunnit rengöra o badrummet, dammsugit o dammat. Nu är det äntligen fint här hemma! Har satt mig i soffan o tänker sitta här tills vi ska käka....

Köpte ju en mätsticka till Tim, Ida har en rosa sån o nu fick Tim en blå. Vart så fit så...

Dålig bild då det ju är motljus. Ska in ngr bilder på Tim i den oxå :)


O så Idas.... :)

På me en tjocktröja nu. Jag fryyyyser!!!! Väntar på att mannen ska komma hem oxå. Han är o köper en sak till hemmet. Kommer bli så fint såååå!!! :) Bild kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar