tisdag 28 april 2015

Varför lär jag mig aldrig!!!!

Gah!!! Satt ute en stund o fikade. Gick sedan in o la mig på soffan o slumrade i sisådär 20 min. Hade svårt att koppla av då stressen av att det behövde städad kröp inom mig. Den finns fortfarande där. O det där me o göra nån grej per dag funkar fortfarande inte. Lär ja mig nån gång?! När jag vaknade började jag dammsuga, kunde inte låta bli då det för en gång skull inte va ap mkt o plocka upp i barnens rum (fördelen me o va ute mkt!) efter det dammade jag barnens rum (hade först tänkt ta resten i kväll) Tog sen cykeln o cykelkärran o hämtade barnen. Det va lite tungt men annars gick det prima! :) Ida satt i cykelsadeln på pakethållaren (då hon så gärna ville det) o då fick Tim hela cykelkärran för sig sj! Hihi! När vi kom hem fick de leka på uteplatsen o vi åt jordgubbar (igen, hihi)...

Nom nom! Barnen älskar det o fast det va typ 400g va det slut på någr min ;)






Jag dammade lite till inne medan de lekte på uteplatsen. Men så kom det en mamma me hennes två barn (en på 9 mån o en på 3.5 år som bor i ett av höghusen här bredvid) o då ville barnen ut på stora lekplatsen o leka med dom. Jag kunde inte säga nej så vi gick ut dit. Ida o den tjejen leker jätte bra o Ida va så glad o sa att hon hade fått en ny kompis :) När de sedan gick hem gick vi in. Vi hjälptes åt o damma klart, jag hängde tvätt, plockade ur o i diskmaskinen o fixade sedan middag. Vart en klassiker, köttfärssås o spagetti :) Ida åt köttfärsen me god aptit trots att det va lök i den (förstår inte hur hon missade den då det syns så bra plus att hon brukar syna maten nooooga!! Hahaha) berättade efteråt att hon ätit lök, hon vart väldigt förvånad men sa sedan att hon nu gillar lök i maten men inte i salladen ;) Alltså purjolök som vi har i salladen. Jag sa att jag inte heller gillar rå lök spec mkt. Efter maten städade jag badrummet (som om jag inte hade gjort nog för idag... Blir så less på mig själv...) tog mig sedan en dusch o sen mös jag o barnen i soffan en stund innan de va läggdags för dom. Jag har sedan dess legat i soffan, inte så konstigt kanske... Har väldigt ont :( Funderar på o gå o lägga mig på spikmattan, om det går...

I morrn måste jag lämna barnen senast kl 8.15. Ska va hos sjukgymn kl 8.30. Sen hem o fixa till mig lite o så åka ut till Sara för lunch o fika o VÄLBEHÖVLIGT prat. Har ju inte träffat nån utanför familjen typ sen jag gått hemma (förutom sjukgymn o barnens fröknar) o jag behöver komma hemifrån lite. Prata av mig ;) Måste åka hemåt redan vid två tiden då jag måste hämta barnen kl 14.30, hem me dom o så kommer mamma hit o då åker jag till dietisten där jag ska va kl 15. Phu! Ser inte fram emot det... Hade ju gått ner 3 kg men har gått upp typ 2 nu när jag mått skit... Den där operationens känns lockande just nu :/
När jag kommer hem därifrån tänkte jag göra pastasallad. Det går hem hos alla :) 

Nej, borsta tänderna o se om kroppen tillåter mig o ligga på spikmattan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar