måndag 20 april 2015

När tom vila kan stressa en...

Sjukt va?! Att man känner sig stressad över att man ska hinna vila!
Det gick jätte bra o lämna barnen i morse, hann prata me Tims fröken Filippa o tala om läget just nu. Hon är så bra, o så stöttande! Åkte sedan o tränade o sen handlade. Det va få saker men tunga! Så fick köra in på gården när jag kom hem. Tog mig en dusch o fixade lunch....

En god o matig sallad! O en av tidningarna jag köpte ;)

Köpte mig en skvaller blaska o en knep o knåp me korsord o sånt. När jag kom hem kom oxå boken jag hade beställt...

Nu har jag lite o läsa o pyssla me några dagar...

Har precis satt mig i soffan. Tänkte läsa en stund o sen vila innan barnen ska hämtas! Denna mamma ska ha ork o energi när barnen kommer hem! Jag måste heeeela tiden tänka "ta det lugnt" jag är en sån som ska göra allt mega snabbt jämt! Ju fortsatt desto bättre, då hinner jag mer. Nu kämpar jag me att inte börja städa här hemma. Vilket behövs. Men jag har ont efter träningen o jag ska INTE städa idag. En annan dag, när jag inte har handlat, o så gäller det att portionera upp det. Dammsugningen en dag, damma en o badrummet en dag. Det blir en prövning för mig som vill göra allt på samma gång! Anledningen att jag inte heller får stressa är att det oftast är då jag gör tokiga saker som gör att revbenen åker snett. Man sträcker sig, gör en rörelse för mkt. Jag är så överrörlig så jag känner inte stopp där "vanliga" människor gör det. Nu ska jag börja läsa Ken Ring boken. Hoppas den är bra! Har tagit alvedon o ipren o hoppas på att värken (som nu gör att hela höger arm domnar o sticks) ska lägga sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar