torsdag 9 april 2015

Sjuk?!

När jag va på väg hem från jobbet idag så kom huvudvärken smygandes... Väl hemma så trodde jag nästan att jag skulle svimma, så ont gjorde det. O även i kroppen. Känner mig febrig o hängig :( Det gick bra o sova hos min bror. Sover alltid halv risigt borta... Men vaknade me en söt Isolde ståendes bredvid mig <3 Fick även massor av pussar o kramar av henne när jag skulle åka till jobbet. Även söta Isadora pussade o kramades! <3 Åkte till jobbet där det va fullt ös från början till slut ;) När jag o barnen kom hem ville Tim va ute, så såklart fick han det :) Ida ville mysa inne. De va båda så trötta men Tim va extra trött! När han kom in fikade vi (de åt flingor me mjölk) det fick bli det ist för frukten idag. Sen åkte de i plurret ;) Fy bubblarns va jobbigt det är o duscha barn när kroppen o huvudet värker :( Men det gick! Fixade sedan middag, lax, pressad potatis o romsås. Skönt att det va sån mat som skötte sig självt, annars hade jag inte orkat laga det... Men gott vart det även om jag bara fick i mig liiiite... Direkt efter middagen drog mannen iväg för o fixa sommardäck på min bil (får se när han dyker upp) barnen hade redan pyjamaser på så jag röjde undan efter middagen, borstade barnens tänder o sen fick ALLA persienner åka ner, dels för att barnen ska förstå att det är kväll o det blir liiiite mörkare o dels för jag inte orkade me nå mer ljus... Sen satte vi oss i soffan o mös en stund innan ja la dom o läste en saga. Tim somnade redan kvart över sju, Ida har nästan somnat hon me. Jag har tagit mig en varm dusch o myst ner mig i soffan me en filt, en kopp te o ett glas juice ( den goda me ingefära!) o tänt lite ljus. Här tänker jag spendera kvällen.....


I morrn blir det lite små plock här hemma, bara få undan lite saker, inge städande! Får se om vi måste handla. Hoppas på att mannen ska orka det i kväll :/ Men det första vi ska göra är o duka upp en god frukost i VARDAGSRUMMET! o titta på nya tingeling filmen :D Som Ida längtat!! Hann inte titta på den i kväll så mitt förslag va att slå på den i morrn bitti o va busiga o äta frukost till. Snacka om att barnen vart glada! Hahaha! Sen MÅSTE jag duscha håret :P Jag duschar ju minst en gång om dagen, men försöker hålla mig till varannan me håret o idag skulle jag duschat det men orkade inte... Så det måste jag hinna på fm i morrn för sen går dagen i ett!! Isadora o Isolde kommer hit kl 14 o ska va här till strax efter kl 17. Så innan dess ska jag hinna allt detta, men oxå röra ihop en pannkaks smet o vispa grädde ;) Tänkte nämligen att barnen skulle få det till middag. För när Isadora o Isolde åkt hem o Patrik kommit hem så kommer mamma o pappa hit o passar barnen. Jag o Patrik ska nämligen åka tillsammans på klädbytardagen i Alunda som öppnar kl 18.30 i morrn. Planen är o försöka va där tills då! Så ja, ni hör ju att det är full rulle i morrn ;) Tur det är roliga saker :D O jag hoppas verkligen jag mår bättre i morrn...
Om inlägget är konstigt el osammanhängande el nåt sånt så ber jag om ursäkt! Jag är så himla snurrig o trött så ögonen orkar knappt va öppna...

Hörs i morrn....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar