onsdag 29 april 2015

Även roliga saker tar på krafterna

Ida sov till halv åtta i morse, Tim strax efter sju. Även om det är tidigt så gör den där timmen mellan 6-7 en hel del! Även om jag ändå inte kan sova då, el rättare sagt sover världelöst heeela natten :( 
Lämnade barnen kl 8.20 o va hos sjukgymn kl 8.30. Hon gav mig lite stretch övningar o göra o att jag får ont i musklerna är jag promenerar, även om det är i lugn takt är för att kroppen är så slut. Prio ett nu är vila, kan absolut promenera men får kanske räkna me o vila efter. Jag åkte sedan hem en sväng. Bäddade o fixade iordning mig. Åkte sedan till Sara o va där till strax efter kl 10. O vi pratade, o pratade o pratade. Vips va det dax för lunch, jätte god fetaost kyckling, ris o sallad. Sen fika :) Kl kvart i två va det dags o bege sig till barnens förskola o hämta dom, hem o lämna dom här hemma hos mamma o sen till dietisten. Det gick väl egentligen bra. Fick lite mer tips på vad jag ska äta. Lite mer protein o en bättre frukost. Fortsätta hålla 1400 kcal (hon ville inte sänka då det finns risk för att kroppen går ner på svält då) Ska motionera det jag kan (ska kolla me sjukgymn om träningen, vad jag kan göra som kan öka förbränningen) Sen kommer det ta tid för mig o gå ner i vikt. Jag har en extremt låg energi förbränning, vilket gör att miiiindta lilla onyttiga jag stoppar i mig gör att jag inte går ner, el går upp. När kroppen väl "släpper till" (hahaha, lät konstigt. Men ni förstår nog va jag menar ;) ) då kan det gå snabbare. O jag tänker inte ge upp även om jag nu jobbar i en extrem uppförsbacke där kroppen motarbetar mig på alla sätt. Jag SKA ner 20 kg om det så ska ta flera år!!! Skulle kunna skriva massa om detta. Men är för trött nu. Det vart ju lite mkt idag, hit o dit. O det räcker för mig. Ni tycker säkert jag är yvet känslig o säkert fjantig. Men när man kört på som jag gjort i år efter år efter år så ballar tillslut kroppen ur. Folk säger hela tiden att jag är på väg in i den "berömda väggen" o med eftertanke så vet ja oxå att jag är där. Snuddar på nästippen. Jag försöker backa, sakta går det. MEN jag gör nåt åt det NU. Men det tar sin tid. Jag har extremt höga krav på mig själv när det gäller allt. Tipp topp är det enda som duger (detta gäller inte alls barnen om ni nu skulle tro det, har inge orimliga krav på dom, där är det inte alls så. Där vet jag hur jag ska va o va man kan "kräva" av barn i deras ålder. De är barn o jag låter dom definitivt vara barn) detta handlar om MIG o mina krav på MIG. Jag är en perfektionist som blir super stressad när inte saker är som jag vill ha det. O det är inte en stress jag visar utåt, utan det är en inre stress som byggs upp mer o mer. Gah, orkar verkligen inte skriva allt om detta, kan även här skriva hur mkt som helst. Men sätter punkt nu. Då vet ni iaf lite vad jag går igenom. But hey! What doesent kill you makes you stronger! Right?! ;) Jag har de bästa människor runt om mig som stöttar, peppar o hjälper mig på alla sätt <3 Barnen är helt underbara <3 O Patrik är helt underbar han me, han gör allt för o hjälpa mig. Älskar er!!!!! <3 O såklart alla er andra oxå!!!! <3

I morrn då. Lämna barnen o sen på ett samtal kl 9, får se om jag berättar mer om det i morrn. Så glad att det vart i morrn, vart uppringd idag o bokade de (annars är det 1 mån väntetid) Efter det blir det till o hem o vila. Lovat o hämta barnen senast kl två. När Patrik kommer från jobbet ska vi äta en god tre rätters middag o sen blir det kasen i gamlis :)

Jag låter barnen gå en stund på fsk dels pga samtalet o sen för att jag ska kunna vila o orka me kvällen. Min huvudvärk ligger där o spökar fortfarande o i morse fick jag starta morgonen me voltaren :( O jag vill gärna orka me våran myskväll i morrn!
Såhär fin va jag kl sju i kväll... :P

Ny duschad o me morgonrock på ;) Ser sååå sliten ut :/

Godnatt på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar