söndag 19 april 2015

En lugn tv kväll

Barnen somnade snabbt i kväll, vilket vi förstod ;) De hann va ute nästan 45 min oxå efter middagen :) Jag gjorde mig en pastasallad, skönt o få i mig lite mat. Har piggat på mig lite efter vilan men känner mig fortfarande mör....
Har precis gottat i oss lite choklad doppade jordgubbar...

Jag va sämst på o doppa dom så ni får endast en bild på dom som vart hyfsat ok :P Hahaha!!

Sitter o halv kollar på filmen Safe house på trean. Men tänkte skriva ihop lite som måste handlas i morrn. Hade tänkt handla idag men det orkade ja ju inte :/ Så i morrn blir det till o lämna barnen till senast kl 9, beror på när de vaknar ;) Vi äter ju frukost hemma sen har jag lovat Ida att hon ska få rita en teckning till fröken Sara innan vi åker :) Har ju liksom inge bråttom! Sen ska jag åka o träna direkt o efter det handla LITE. O så hem o VILA O TA DET LUGNT! Det är ju liksom det som är syftet me att jag är hemma. Träna, vila o försöka stressa ner. Så när jag har tränat o handlat ska jag inte göra nå mer. SKA FÖRSÖKA! Är så mkt jag har att göra, inte konstigt att det blir för mkt me vardagen OCH jobb. Men nu har jag troligtvis två veckor jag kan tänka på mig, på o bara fokusera på mig o lämning o hämtning av barn, laga middag o sånt. Göra allt i lugn takt, inte stressa. Måste göra detta för att kroppen ska hålla, o bygga muskler.... Nu ska jag försöka att inte ha dåligt samvete över att lämna barnen på förskolan. Det måste jag för att jag ska kunna träna o vila, vilket ju är syftet me sjukskrivningen. Men om de börjar bli ledsna o vill va hemma kommer det bli tufft! De känner ju att jag inte är stressad o tidspressad, att det är jag som lämnar o hämtar varje dag... Men sen vet jag att de har det bra på fsk, o det har roligt. De kommer ju gå mån-tors denna vecka, tänker säga att jag lämnar nån gång mellan 8-9 o hämtar mellan 14-15. Så det blir varken tidigt el långa dagar. Vi kommer gå upp när vi känner dör det, äta frulle o sen åka. Lika bra det än att de ska hinna börja leka el så hemma, då blir det svårare. Men vi kommer ta det lugnt. Sen ska jag ju hinna träna, utan att känna mig stressad, o vila. Sen är vi ju lediga fre, lör o sön. Sen får jag se veckan därpå om de går på tors, sista april el inte. Tror att de iaf får gå en stund. Så jag kan träna o vila. Men hämtar de tidigare. Hoppas verkligen jag känner mig piggare så jag kan träna, o att barnen håller sig friska! Nu ska jag skriva ner det lilla jag ska handla i morrn (kommer inte ens ihåg ett fåtal saker :/ ) Sen ska jag nog lägga mig på spikmattan...
Vore jätte snällt om ni nu ville hålla tummarna för att jag kan få träna upp musklerna o HINNA få de upptränade dessa två veckor. O att jag blir sjukskriven även nästa vecka. Jag har ju sjukskrivit mig sj denna vecka som kommer, men ska träffa en läkare på tis så får vi se om jag får ytterligare en veckas sjukskrivning. Två veckor är minimum känner ja. Skulle säkert behövas längre... Så snälla håll tummarna, o att barnen håller sig friska så att detta funkar (blir ju ingen träning på samma sätt om jag måste vabba) O att revbenen håller sig på plats, att jag slipper låsningar o att allt flyter på! Tack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar