söndag 26 april 2015

Lite föööör mkt

Idag har jag gjort för mkt, har ont o är slut... Ändå har jag inte burit nåt el så. Men projektet me förrådet tog sin lilla tid..

Myyyycket kastades o en hel sopsäck me kläder från mig ska skickad iväg...

Strukturerade om därinne oxå o vart av me en del kartonger. Även en kartong me höst o vinter kängor o kläder åkte ut dit så nu är alla vårkläder o skor på plats här inne! :) Nu går det o gå där inne o komma åt alla saker! Hittade äntligen kartongen me alla möbler till dockskåpet (trodde det va betydligt mindre saker i den) så det vart till o ta ut alla Idas saker under hennes säng, skaka av mattorna, dammsuga o lägga först ett halkskydd på golvet o sen på me mattorna o sist dockskåpet o alla kuddarna, nu är det som det ska va där under o Ida har ett helt dockskåp fullt me möbler o dockor :) Sen har det rensats ut för små kläder o skor som ska me till höstens klädbytardag. Jag har även en hel sopsäck me kläder som jag ska lämna in o som ska få skickas iväg till bättre behövande :) Medan vi höll på o plocka o rensa o dona så lekte barnen ute för det mesta. De har praktiskt taget varit ute hela dagen! När de va hos mamma o pappa på fm så hade de gått till storskogen (man går över våran väg här, sen under e4an o så går man en bit till tills man kommer till en stor o mysig skog) där hade de lekt o haft picknick...

Fick denna bild på sötisarna <3

Jag drog till Willys o handlade lite till middagen. Vi grillade hamburgare. Sååå gott det va!! Barnen åt en varsin hel hamburgare me bröd (vilket de aldrig har gjort) de tyckte det va så gott sååå! Man blir hungrig o va ute så mkt! När jag tänker efter har de ju verkligen varit ute HELA dagen! Älskar att man kan ha öppet ut o de kan springa in o ut som de vill, även ut på den stora lekplatsen här utanför (då har ja ett extra vakande öga) Efter middagen duschade jag o Ida. Sen filade vi allihopa med jordgubbar....

Två askar jordgubbar slut på 5 min :P hahaha! Ni sommar blir det till o åka till Ulva o plocka MASSOR att ha under sommarkvällarna, o mornarna ;)

Se fixade ja dom för kvällen o medan ja plockade i ordning lite här inne höll barnen Patrik sällis ute när han skruvade upp nya lamor på staketet (bild kommer) o vattnade gräsmattan (den kommer bli så grön o fin! Vi satsar på vår uteplats i år (som ni säkert märkt) o den kommer bli så himla fiiiin! :D Sen va det sov dax för barnen. De somnade rätt snabbt i kväll ;)

Jag har tagit voltaren o lagt mig i soffan, kroppen värker :(( Blir nog inget gym i morrn, men isf får det bli en promenad. Sen måste jag nog ta det lite lugnt...
Får se om jag ska slå på en film i kväll el bara slö titta på tv. El kanske läsa. Får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar