onsdag 22 april 2015

Älskade goa barn!! <3

Hämtade barnen strax efter halv tre. Tim lekte med sin vän Linnea o Ida cyklade :) Jag gick o hade vagnen me, såklart vart det tjafs om vem som skulle sitta i vagnen. Men det löste vi såhär...

;) Ingen ville stå på brädan, de ville båda sitta. Men det gjorde de bara ett tag innan de ville gå igen :)

Vi tog skogsvägen hem, plockade tussilago, tittade på ankorna, såg en grävmaskin o resonerade kring hur snö smälter o blir till vatten. Sån himla mysig promenad när man kan gå o prata sådär. Utan stress el bråttom, el att jag är helt slut...

<3


Grävmaskinen som gräver i den smutsiga snön, Ida som upptäckte att det va snö under all smuts :)


<3


Sen konstaterade Ida att snön smälte o vart till vatten som rann i röret ner till ankdammen (vilket oxå stämde) så häftigt när de kan komma på sånna upptäckter själva :D


Hittade en nyckelpiga :)


O en sten o klättra upp på när vi nästan va hemma ;)

Har sagt det förr men säger det igen, älskar skogen me ankdammen bakom oss! Det tog oss ett litet tag o ta oss hem men då jag inte hade nå planer på o stanna ute på gården idag så vart det perfa me denna promenad! När vi kom hem åkte Tim i plurret, han somnade ju ifrån det igår! Haha! Sen mös vi lite innan jag började me middagen. O vid samma tid som igår hittade jag Lill killen såhär...

<3 

Dom är ju ute typ hela tiden (förutom lunchen) de är ute från typ 8 fram till lunch o sen från lunch tills jag hämtar dom. O då har ju vi oxå varit ute. O det tar ju på krafterna! Önskar han kunde sova en stund på dan på fsk ist men det total vägrar han...
Försökte väcka honom efter en halvtimme men det gick icke! Inte heller efter en timme. Så la han i hans säng där han ännu sover... Han lär vakna vid kl 6 i morrn me o va hungrig! Haha! Om inte tidigare.. :/ Spear me tack!
Så det vart ännu en middag me bara tre. Sen busade jag o Ida o fixade frisyren o klädde ut varandra. Som vi skrattade!!!

Me mina handledsskydd på! Hahaha


Tuffing!!


Älskar den nya kepsen, o hon tyckte om den minst lika mkt!! :D

Jag o mannen tittade på ett avsnitt av Merlin o nu ligger jag här i soffan o bloggar. Men tänker snart gå o sova, man vet som sagt inte när Tim behagar vakna, i natt, i morrn bitti ;)

I morrn lämnar jag barnen när vi har ätit frukost o gjort oss klara. När de är lämnade åker jag o tränar. Sen tar jag mig nog en frukost där i väntan på att affärerna ska öppna så jag kan köpa Tims skor. O gå in en sväng på kvantum o köpa ett par saker. Bla nå gott till mellis, risifrutti kanske :) Sen hem o vila o äta lunch o så hämta barnen senast kl 14. Så vi kan hem o äta o Tim får hinna VILA. O så måste vi äta middag innan vi åker vid tjugo över fem... Får se om det blir cirkus för honom i morrn kväll. Han vill så gärna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar