måndag 20 april 2015

När kroppen går ner i spar mood...

Efter förra inlägget läste jag lite sen la jag mig o somnade, då va kl ett. Ställde larm på två för säkerhets skull. När mobilen ringde va jag totalt slut, snoozade till kl halv tre. Men alltså jag hade kunnat sova flera timmar till!! Så här har min kropp reagerat förut när ja va sjukskriven där innan jul för samma sak. Det är som om kroppen går ner i spar läge o försöker läka sig. Kroppen känns som när man åkt på influensa, öm o värker överallt... Jag hämtade iaf barnen strax innan kl tre o när vi kom hem ville de va ute o leka. Jag ville helst gå in o krypa upp i soffan igen men me så fint väder så är det klart barnen skulle få va ute o leka....

Underbart väder!!!

Tog me mig all reklam ut o en tidning. Hann kika på reklamen iaf ;) En granne o hennes flicka (flickan är lika gammal som Ida o bor i porten bredvid) kom o lekte en stund. Vi vart ute nästan 1.5 timme innan ja va tvungen o gå in o fixa middag. Barnen ville ha våfflor så fick slänga ihop bacon/tonfiskröran åt mig o mannen (grädde o sylt till barnen ;) ) Mannen vart glad när han kom hem då det är en av hans favvo rätt! Ida kom o såg så söt ut så...

Mina brillor o tröja o Patriks sockar! Hahaha!!


Sötnosen <3

De lekte pappa o bebis (Tim pappan o Ida bebis)

Ida skulle ju då såklart ha plast mugg, plast tallrik, bebis sked o hakklapp :P


"Pappan" fixar me mat ;)

Patrik kom hem vid halv sex o tjugo över sex drog han iväg på gitarrlektion. Jag hann innan dess röja undan middagen medan han bytte om till pyjamas på barnen o borsta deras tänder. 
Sen mös vi till barn tv en halvtimme innan vi gick in i deras rum o läste. Idag läste Tim igen ;) Idag började han me: "-Det är en härlig vår!" Han är så söt <3
De låg o tjattrade en 15-20 min sen tvär tystnade de, de va trötta o somnade snabbt...

I morrn bitti blir det tidig morgon. Syrran o en kompis ska va på Arlanda kl 7.30 o hade ingen som kunde skjutsa, klart man ställer upp då! Så ska hämta dom runt 6.45. Patrik lämnar barnen. När jag skjutsat dom åker jag o tränar. Sen ska jag hinna vila en stund innan jag ska till läkaren kl 13.30 (hoppas verkligen han/hon håller me min sjukgymn o sjukskriver mig även nästa vecka... De är inte de bästa läkarna där precis :/ ) Sen tänker ja hämta hem barnen direkt! :) Får se hur vädret är, är det fint lät vi säkert va ute ett tag när vi kommer hem i morrn...

Nu ska jag halv slumra här i soffan, fattar inte att jag kan va så trött när jag ändå sovit idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar