torsdag 2 april 2015

Skärtorsdag

Jaha, då lider denna dag mot sitt slut... Dagen började ganska så tidigt. Men barnen lekte så snällt så jag kunde halv slumra fram till kvart över åtta. Skönt! Vi käkade frukost sen pyntade barnen klart sina kycklingar i ägg ( bild kommer i morrn då de står i deras sovrum nu) Sen fixade jag i ordning mig o barnen, bäddade, startade en maskin tvätt, o klädde på barnen ytterkläder. Så när mamma kom var de redo o gå ut! Jag åkte till tandläkaren o fick min bettskena, hoppas den funkar nu o att jag använder den, så dyr som den va :/ Sen for jag hem o jag o barnen åt lunch o sen vart de två söta påskkärringar....

De är ju bara för goa o underbara!!! <3

Vi åkte sedan hem till mormor/gammelmormor o överraskade henne me påskkort som barnen gjort o en liten påskblomma :) Barnen fick lite godis ;) Sedan åkte vi till farmor/gammelfarmor o farfar/gammelfarfar o även de fick kort o blomma. Sen vart det sista stoppet hos mamma/mormor o pappa/morfar (han va dock inte hemma, inte moster Amanda) men alla dom fick varsitt kort o en gemensam blomma :) Barnen fick varsitt litet påskägg me lite lagom me godis o fika me :) Jag drack lite kaffe, o pratade så gott det gick me mamma :)
Sen for vi hem o barnen åt en seeen mellis, kl va väl halv fyra el så! Haha! De fick en varsin macka o äta i soffan, de va rätt trötta! Patrik kom hem. Han slutade ju kl ett o hade då åkt direkt till Byggmax o handlade till morgondagens projekt ;) Han kom hem strax efter oss o vi knåpade ihop en låååång handlings nota tillsammans. Sen badade han barnen medan jag lagade middag. Som idag vart köttfärspaj...

Tim va så trött så han orkade knappt äta.. Men Ida åt desto mer :) Så kul att de gillar pajen så mkt trots att det är vitlök i den ;)

Jag drog direkt upp på Gränby efter middagen. Handlade det sista som ska ligga i barnens påskägg (förutom godiset, det handlade jag ju igår) så nu är deras påskägg klara o redo tills på lör :D Sedan in på kvantum. Va rätt lugnt, vilket jag oxå hade hoppats på, att de flesta skulle ha handlat klart.. Handlade vääääldigt mycket...

Hela bagage luckan full! Haha! Hoppas vi klarar oss ett tag ;)

Detta vart dock på tok för mkt för min kropp. Skulle låtit mannen handlat. Jag som redan hade så ont grät av smärta när jag kom hem. Sitter nu i soffan o vet inte vart jag ska ta vägen. Höger arm domnar :( Hatar o ha så här ont!! Hatar o gnälla!!! Pallar fan inte... Patrik fick iaf bära in alla kassar o packa upp...

Har trots allt haft en underbar dag me mina älskade hjärtan! Älskar dom sååå!!! Bra start på denna ledighet. Älskar att vi knappt har nå inplanerat. Att ta dagarna som dom kommer, göra det vi känner för, att ta det lugnt o umgås o mysa som familj :) Det enda inplanerade är morgondagens projekt o påskfirande hos bror m fam, som vi alla ser fram emot! :)

Glad Påsk på Er alla!!!!!!!

:D

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar