söndag 15 mars 2015

Tidig morgon, tidig kväll...

Barnen är så trötta så på em framåt kvällen. Idag vaknade de strax innan kl 6 (igen!!) gissa om de då kommer sova länge i morrn....
Jag fick dra mig till ca 8.20 innan det vart frukost dax! Sen fixa mig i ordning o iväg. Hämtade ett par skor jag köpte genom köp, sälj i skänkes på fb. Strl 35, glappar liiite i hälen men inget som inte går o fixa..

Inte lätt i hitta sånna här skor i strl 35 alltså!!! O för 50 spänn ;)

Sen åkte jag upp på Gränby o lämnade tillbaka Idas gummistövlar o köpte ett par sandaler ist. Sen in på gymmet o träna ;) När jag kom hem va Patrik o barnen ute o hade varit det sen jag åkte. Vi fixade lunch o åt o sen gick dom ut igen. De va rätt trötta så vi la oss i soffan o vilade framför Barnen i Bullerbyn (älskar dom filmerna!) trodde båda skulle somna, men icke! Sen gav vi oss iväg. Först Plantagen där vi köpte två blommor till barnens sovrumsfönster, två till köksfönstren o en till köksbordet. O toppdress (el hur det stavas) till gräsmattan för att den ska växa bättre o bli finare o tockare :) Efter det åkte vi till Ikea där vi först käkade middag. Sen ville barnen, hör o häpna, leka i leklandet där (Ida har vägrat förut men ville verkligen så gärna nu. Jag tycker det känns konstigt o lämna dom där men när de så gärna ville...) kommer dit o de har stängt för dagen :( 40 min innan Ikea stängde, såååå surt!!! Vi skulle ha typ två saker o det hade tagit max en halvtimme... Barnen vart super ledsna (de va ju så trötta oxå...) men vi bestämde att vi ska åka dit en annan dag, tills dom öppnar tyckte Ida ;) När vi sedan åkte hem fick vi prata me barnen hela tiden för att de inte skulle somna :P När vi kom hem drog jag till Willys o köpte en Cola zero, Patrik o barnen va ute ett litet tag till. Sen va det bara för barnen o byta om,  borsta tänderna o mysa o varva ned i soffan.... Jag har packat barnens väskor till i morrn o duschat. Barnen har lagt sig o Tim sov innan kl va sju. Ida har precis somnat. Nu ska jag tända o göra mysigt till min o mannens film kväll <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar