tisdag 31 mars 2015

Mysig em o ofrivillig sem dag

Tanken va att jag skulle sluta kl 12.30 på tors (ist för 14.30) men tandläkaren ringde idag o hade en tid för min bettskena som äntligen är klar, kl 11 på tors (skulle fått vänta till i slutet av april annars o det kan jag inte, måste ha den nu, den stod oxå på prio så..) va tvungen o kolla me jobbet först men efter att ha gjort det tyckte dom absolut att jag skulle ta tiden o åka dit för o jobba tre timmar kändes ju onödigt. Så det fick bli en hel semesterdag ist ;) Mannen slutar kl 13 oxå så det blir mysigt! Barnen o jag får 5 dagars ledigt o av dom får vi ha mannen/pappan hemma i 4.5 dag, det gillar vi skarpt!! :D Barnen blir ju lediga hela tors. Om mamma kan får de va där en timme på tors. Annars får de va på Patriks jobb. Jag har ju köpt handledsskydd me skenor i för att inte kunna bända in händerna så krampaktigt (vilket i sin tur gör att jag får ondare pga att jag spänner mig) när jag bänder in handlederna kan ingen rubba dom! Jag viker liksom in händerna mot mig o trycket stenhårt. Kan vakna av att jag knappt kan få upp händerna! Problemet är att skydden är så varma så jag brukar slita av mig dom efter att ha haft dom bara några timmar. Men nu har jag i två nätter tvingat mig sj att ha de på tills jag ska gå upp på morgonen. O jag märker redan lite skillnad. Om jag nu oxå kan få bettskenan (jag vet, jag kommer va den osexigaste i världen!! Haha) så kanske spänningen i käken kan släppa oxå. Jag har så ont för jag biter ihop så hårt. Musklerna, i käken, har blivit större pga det o jag kan stundtals knappt gapa. Det är helt sjukt!! O när jag, som nu, har skit ont pga revbenen så biter jag ju ihop ännu mer. Även när jag är vaken. Nog om det! 
Denna dag då. Lite bättre natt. Ännu en dag me fullt ös på jobbet. Va till skogen vilket va mysigt o skönt me solen :) Hade sedan påsklunch, vilket va gott! Åt ändå myyyycket mindre än jag skulle gjort förut. Tycker jag är duktig! Hihi! Hämtade barnen vid tre. Åkte hem o åt lite frukt....

Mina älsklingar <3

Sen satte vi igång o påskpyssla! Drygt 1.5 timme höll de BÅDA på o pyssla! Tim imponerar allt mer o mer. Han som aldrig kunnat sitta stilla, o definitivt inte pyssla, kan sitta allt mer o längre :) Han va konsentrerad....

Målade kycklingen som sedan ska få ben, fjädrar, ögon o mun o sättas i ett ägg... Målade sedan sin äggkopp :)

O sedan en massa påskkort :)

Även Ida gjorde kycklingen o äggkoppen, o sen en massa påskkort...

:)


Det va så mysigt så!!! <3


Massa saker! O här har jag ändå fått undan alla målarsaker o färg på bordet mm! Hahaha...

Kl sprang iväg o vid kl 17 hade jag inte ens börjat me middagen :/ Skulle göra kassler i ugn me ris men då jag inte hade matlagningsgrädde hemma så fick det bli pastasallad :) Har blivit en hejare på o improvisera ja ;) La allt separat i skålar o då äter barnen hur bra som helst! Hade en jätte mysig familje middag innan mannen gav sig av till en polare. Jag o barnen hann inte så mkt innan det va dax för dom o sova. Är riktigt mysigt o läsa under Idas säng :) De somnade rätt snabbt. Tim sov strax efter kl sju o Ida strax efter halv åtta. De är så trötta sååå nu förtiden... Men det är jag me :P Sitter just nu i soffan o har tänt ljus... Funderar på o slå på nån film el lägga mig o läsa.

I morrn är det som vanligt jobb 7.30-14.30, behöver nog åka kl 14.15. Ska till sjukgymn kl 15.30 o ska hinna me barnen till Patriks jobb innan dess...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar