fredag 6 mars 2015

Lite små risigt...

Barnen kom in kl 5.20 i morse! What liksom?! Ida somnade inte om men vid sju snåret slocknade Tim, tur va väl det hur skulle han annars orka dagen... Ida gick upp o tittade på tv o jag slumrade me Tim fram till 8.10, skönt! Annars hade jag aldrig orkat idag! Hahaha! 
Tim vaknade hes, inge feber men ser lite halv risig ut... Jag fick sån huvudvärk nu efter lunch, fryser o känns som om jag håller på o bli sjuk, så här kan det bli ibland när jag är slut, så hoppas ja inte blir sjuk! Började morgonen med smoothie till frukost...

O en kopp kaffe o två knäckemackor med keso, gurka o tomat på :)

Vi gillar ju o ta det lugnt på mornarna när vi är lediga så jag vart lite väl tidsoptimistisk. Men efter att ha busat till det lite o ätit frukost i soffan (vilket vi aaaaldig gör typ, om inte barnen el nåt av dom är sjuk, då kan det hända) fixat oss i ordning o slängt in en maskin tvätt så kom vi iväg. Lämnade barnen på Patriks jobb tio o tio o for direkt till sjukgymn o va där lagom till kl 10! Phu! Inga revben som låg fel, däremot rätt slut i musklerna o nära på att revbenen hoppa snett, så idag fick jag bara ta det lugnt! Men träna går bra ;) som tur va! Hon sa att jag måste fortsätta me träningen o det kändes bra! Hämtade barnen o så åkte vi hem. Jag fixade lunch....

Potatis o purjolöksoppa....


Jag hottade till den lite med morötter o paprika i oxå ;) O det vart fart i den oxå! Barnen fick såklart nå annat (purjolök är inget som går i dom...) men Tim smakade o tyckte om allt förutom purjolöken :D

Sen fick barnen välja en film, det vart Emil i Lönneberga (den otecknade) första gången de ser den o det kommer MASSOR av varför??? :P hahaha!
Jag vek tvätt o hängde tvätt. Men nu har jag satt mig på soffan jag me me en kopp kaffe...

Varva ner lite jag me...

Efter filmen ska vi gå till affären o komplettera lite till middagen (tacos) o va ute en stund. Hade tänkt börja rensa lite här inne bland barnens grejor men dagen bara rullar på, får se vad jag hinner! 
Efter middagen ska jag till Ica på h-stams torg då barnen fått ett paket o hämta ut, ingen aning om vad! Spännande!!
Nu ska jag lägga ifrån mig mobilen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar