fredag 13 mars 2015

Långt inlägg

Om man inte gör inlägg under dagen så blir det långt på kvällen sen.
Jag kämpade på på fm. Bäddade våran säng, bäddade rent i barnens säng, tvättade två maskiner tvätt, duschade o badade barnen. Sen efter lunch gick o va ute i 1.5 timme. Gick o gick gjorde vi... Över vägen, in i skogen, hoppade över krokodiler, gick till en kulle o sprang upp o ner o plockade tussilago...

Kastade stenar i vattnet...


Mot skogen!


Upp på stubbar o hoppa över krokodiler (rötter) fantasin är det inte fel på ;)


De släpade på pinnar...


O klättrade i träd...


O lekte apor ;)

:)


Tjohoooo!!!


Jag kan oxå!! :D


Jag kan klättra hööögre upp :D


Så glad man blir då!!!


Såklart Tim oxå kan!


Här hittade vi tussilago!


Härliga vår!!!!


Min hand ser ut som en gammal tants här!!! Hahaha!! Kylan o vinkeln ;)


Upp för backen...


Neeeer för backen....


Weeeiiii!!!!!

Många kort blir det! När vi kom in vart huvudvärken 10 ggr värre o barnen va såååå trötta av allt vi gått o sprungit!! Jag tog mig en dusch o sen slog vi på en film o mös upp i soffan o åt mellis....

Så här bedrövlig såg jag ut då... :/

Vi tittade på en film, sen en till. Jag halv slumrade o helt plötsligt hörde jag nån snusa bredvid mig....

Han hade somnat på kudden bredvid mig <3

Efter 40 min vaknade han o satte sig bredvid mig o mös, 5 min senare snusade det igen....

Sovandes mot min arm <3

Efter ytterligare typ 20 min så försökte jag väcka honom, då satte han sig upp o jag frågande om han inte mådde bra, då nickade han o slumrade sittandes....

Så trött kille!!!

Han sov sammanlagt över en timme, får se om han somnar i kväll, el rättare sagt när :/ Hör hur han låter därinne.... De är ju fortfarande lite snoriga o verkar trötta. Fixade iaf middag till dom då mannen skulle handla efter jobbet. Så barnen åt o nu ligger de som sagt i sina sängar. Patrik håller på i köket o fixar middag åt oss. Nu är jag hungrig!!!
Tänker inte ha dåligt samvete över att vi haft en em i soffan framför tvn. Barnen brukar aldrig kunna titta på mer än en film, om ens det. Men nu va de lika trötta som jag så vi behövde alla detta. O pga min huvudvärk orkade jag inte mkt mer... Gjorde en hel del ändå idag....
Tog en värktablett förut när vi kom in (mot spänningshuvudvärk/migrän) men nu har den gått ur känner jag...
Det blir en kväll fortsatt i soffan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar