lördag 21 mars 2015

Rensningen gjord!

Börjar bli snålt me två byrålådor i var för barnen... Kläderna blir större, o de har en hel del. Ida har hur många klänningar som helst o Tim t-shirts. Men en del sommarkläder kommer behövas. Det vart en kasse me urvuxna kläder o en varsin hög för dom o prova... Får se hur det går, det brukar inte va då poppis :P Ska gå igenom skor o sandaler oxå. Sen ska en säck me kläder hämtas hos Patriks mamma o så ska det jag har här hemma märkas o läggas i den säcken. Som i sin tur ska lämnas in på klädbytardagen i Alunda. Dit vi oxå kommer o åka för o fynda lite sommarkläder till barnen :)

Vi hade ju sovmorgon i morse vilket resulterade i att vi båda vaknade vid halv sju :/ haha! Så typiskt, men Patrik låg kvar o läste lite i jag halv slumrade vidare till kl nio. Då gick vi upp o käkade frukost framför tvn till ett avsnitt av Merlin. Sen har vi pratat o funderat lite på barnens rum, lösningar o sånt. Väntar på svar från en som jag smsat om en loftsäng. Det är nästa steg så får vi se hur vi går vidare... O jag har som sagt rensat barnens kläder, medan Patrik ligger o sover :P Funderar på vad jag ska göra här näst, för o fördriva tiden tills barnen ska hämtas om två timmar! 
Bjussar på två bilder från köket, på blommorna vi köpte förra helgen....

En ljusrosa blomma på bordet....


O två lila i fönstret, vart så vårigt o härligt! :)

Ska se om jag kan få till nån bra bild på blommorna i barnens rum sen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar