tisdag 10 mars 2015

That was it!

Huvudvärken gav med sig liiiite efter e värktablett, o jag lyckades fixa mig så jag INTE såg ut som jag kände mig....

Färg, färg, färg!!! Det är våååår!!! ;)

Vi va upp till Gränby o va vid skopunkten precis till dom öppnade gallret ;) Det där med att göra som mamma sagt på väg till affären va helt bortblåst så fort vi kom dit. De va upp på dom där stegarna, sprang runt me skohornen o fäktades mm... Hon som jobbade där va väldigt tålmodig o sa att det inte gjorde nåt! Så lite mer kunde jag slappna av, men inte helt! Kom därifrån me stövlar till Ida, gympaskor o foppatofflor. O hon har vuxit! Strl 28!! i gympa skor! Det är nästan ett par cm tillgodo i fram på dom, men då de är lite smala i framtill så sitter de ändå bra. Ida gillar inte alls skor som sitter år för mkt. Stövlarna o foppisarna vart strl 27. Det va tur jag fick hjälp o mäta fötterna OCH skorna, för det skilde sig nån strl mellan skorna fast det stod samma strl på dom (om ni förstår vad jag menar! Hahaha) men Tim, han är på strl 24! Förstår inte att det kan skilja 3-4 strl på dom när det knappt skiljer ett år mellan dom :O Tim har dock svårare för o ha skor som är för stora, där får det va max 1-1.5 cm tillgodo. Så det är lite kruxigt det där! Nu måste jag få fram den där kassen me gummistövlar ur förrådet (kollade innan vi åkte men måste ta ut typ halva förrådet för o komma in, orka! Men måste det nu!) När vi kom hem (handlade ju lite på kvantum oxå) packade vi upp varorna o fixade lunch. Korv med bröd önskade sig barnen o jag åt soppa som va kvar från igår...

O en smörgås me keso o paprika. 

Det är så skönt o räkna kalorierna på ett sätt, o skriva upp som jag, då har man liksom koll!! Efteråt gick barnen ut bara en liten stund sen kom de in. Det blåser typ storm ute så de ville in! Hahaha!
Nu har vi film mys. Sen blir det mellis. Efter det kommer mamma förbi en snabbis, sen förbereda o fixa middag, äta när Patrik kommer hem o sen tänker jag åka upp på Gränby igen. Hann inte kolla allt me barnen idag, el rättare sagt jag tyckte de kunde få slippa ;) Behöver några saker från Apoteket, kolla efter en bok som jag är sugen på o läsa o sen träna :)

Tjing på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar