måndag 9 mars 2015

Även sjuka barn behöver luft!

En dag som denna kan man bara inte sitta inne!! Om nu inte barnen har feber såklart! Det har de inte, Tim är iof lite varm men tror inte på feber ändå... Han har sån kropps temp (har berättat om det tidigare...) 
Efter frukosten fick barnen duscha o bada. Ingen orkade det igår o då vi ändå skulle va hemma idag så fick det helt enkelt bli idag ist! Efter det ville Ida måla naglarna, så hon o jag gjorde det....

Idas händer. Man ser att hon inte är helt pigg...


De söta fossingarna!


O så mina ;) Vart samma nagellack!

Sedan lekte de tåg o byggde tåg av stolarna i köket. Jag fick rycka in titt som tätt då Tim inte är så pigg....
Jag drog bort våra sängkläder o slängde in dom i maskinen. Fixade sedan lunch. Till mig vart det favvo i repris, min upp hottade potatis o purjolöksoppa ;) Gjorde dubbelt så jag har till i morrn me! Efter lunch gick vi ut på uteplatsen en stund. Det va så varmt o skönt...



Tog mig en kopp kaffe i solen...

De va inte ute så länge, vart så trötta... Så vi gick in o drog ner persiennerna o slog igång en film. Som vi fortfarande tittar på... Tim ligger o näääästan somnar, han skulle nog behöva det men kommer inte helt till ro då Ida absolut inte kan va stilla... Bestämde att vi får bli hemma i morrn me. Ida är piggare än Tim men hon vill oxå va hemma. De behöver en dag till känner jag...
Men ons o tors MÅSTE jag va på jobbet då jag är den enda ordinarie på min avdelning då. Så skulle barnen nu bli sämre så får Patrik va hemma då...

Idag till middag ska jag göra köttfärspaj. Ska ge mig på o göra en i en långpanna så det kan bli flera matlådor :)
Sen efter middagen drar jag o tränar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar