torsdag 12 mars 2015

Mår crap!!!!

Dagen började bra trots ännu en natt me skit dålig sömn. Va hos tandläkaren kl 7 o va klar strax innan 7.30. Hade gjort en smoothie som jag tog me o åt till frukost på väg till jobbet....

Trots några minus grader så sken ju solen, så mkt skönare det känns på morgnarna nu alltså!!!

Det gick bra på jobbet sen. Trots en personal kort som redan va vikarie. Så det va jag o två vikarier varav ena inte är så van o va där. Men det gick bra! Dock fick jag världens huvudvärk strax efter lunch o det har inte gått över än :(
Det tog lite längre tid än vanligt o hämta barnen, men mkt som ska me när det är helg. Kom hem vid tjugo över tre o Tim ville va ute, vilket han såklart fick...

Han planterade blommor ;)


Älskade unge!!! <3

Ida satt inne o "pärlade" en stund...

Sötnöt!! <3

Jag satt ute på terassen o njöt av solen. Sen ville Ida oxå komma ut...

Mys i mitt knä <3

Älskar våran uteplats! Barnen leker så bra där o jag ångrar inte en sekund att vi (Patrik) gjorde en sandlåda o ha där! :) Ibland när man känner att man inte orkar/kan/hinner gå ut till en lekplats så är denna perfekt! Både en annan o barnen kan springa in o ut lite som man vill :) Efter drygt en timme ute vart Tim trött o för mig va det dax o börja med middag så vi gick in. Barnen satte sig i soffan en stund men sedan började de leka koja under Patriks databord. Jag improviserade då jag bestämt mig för kyckling o ris idag, o visste inte vad jag skulle göra med kycklingen. Så skivade upp filéerna i en form (några i en annan form till barnen me bara lite krydda på) o blandade créme fraish, matlagningsgrädde o sweet chili o Hälge över. Kryddade även me kycklingkrydda. Det vart riktigt gott! Kommer definitivt göras om, o sååå enkelt! Gott o enkelt är bäst ;) Barnen åt väldigt bra oxå!
Sen har kvälls bestyren rullat på. Jag tyckte Tim såg trött ut, men att han va sååå trött trodde jag inte. Han slocknade på typ 5 min o Ida inte så långt efter. Hon fick dock en hostattack men nu sover hon gott hon me...
Huvudvärken sitter kvar, hade tänkt träna i kväll men det värker sjukt mkt i kroppen. På ett sätt det inte brukar. O det plus huvudvärken gör att jag är orolig att det är nåt skit på g... Vill inte bli sjuk!!! Orkar verkligen inte!!! Men men, vila. Vila!!

Jag va dum o ställde mig på vågen i morse. Får bara väga mig EN gång i veckan. Men blir så lätt att man ändå ställer sig där :/ Men har sagt till Patrik nu att jag ska hålla mig till ons nästa vecka! Hade dock gått ner 0.5 kg på en dag?! Vet att det kan pendla nåt kg hit o dit per vecka men ändå. Alltså -1.8 :D Gah vad taggad jag är!!!! Ok. Kanske inte så värst idag då när jag mår som jag mår. Men kosten viker jag inte en tum ifrån! O den är ju inte baserad på att jag tränar (så träningen är en extra puff i rätt riktning, o jag behöver träning! Älskar't ju oxå!) men när jag inte kan träna blir jag sååå frustrerad!!!! Men ist för o bli irriterad tänker jag gå o sova o hoppas på en bättre morgondag! Behöver städa o tvätta en massa, barnen vill byta sängkläder oxå o så ska de duschas o badas. Hoppas jag orkar allt, att jag mår bättre i morrn....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar