onsdag 26 november 2014

What a day!

Att vara den enda ordinarie på min avdelning tar på krafterna, plus vikarie i köket plus en ordinarie på andra avdelningen. Energin är slut nu om man säger så :P O likadant kommer det vara på min avdelning i morrn o på fre. Det är bara till o jobba järnet! Kommer va trött på fre kväll! Dagen gick ändå bra!
Usch va trist det är o hämta barnen halv fem :( Mötkt o trist o de (Tim iaf) va trött. Är som sagt glad att det endast är en dag i veckan.... Kom hem o började med middagen på en gång. Sen har kvällen rullat på.... Sitter o kopplar av i soffan...

Juligt o fint :)

Det värsta är att när man väl sätter sig så kommer tröttheten som en slägga i huvudet! 
I morrn blir det en lång dag. Jobb 7.30-14.30, hämta barnen, se till att de får middag lite tidigare (tänkte de skulle få pannkakor ;) ) för kl 17.30 ska vi va i Gränby park för ljusfesten som barnens förskola anordnar :) Det är hela Uppsala kommuns förskolor så det kanske är många barn där! Barnen har fått göra ljuslyktor o så ska de sjunga. Ida går o sjunger på de sångerna hela tiden o har verkligen längtat! Man är med som förälder o så sjunger alla tillsammans. O med såååå många fina ljuslyktor blir det riktigt häftigt! Vi tänker cykla dit då det ändå är så nära :) 
Sen om jag hinner ska jag upp på Gränby o fixa mitt tränings kort. Längtar riktigt mkt till o få börja träna! Dock skulle jag tro att jag kommer ligga o sova innan kl nio på kvällen då :P Haha!
Så en fartfylld dag väntar i morrn. Ska nog bli bra! En parantes, halsontet är fortfarande kvar efter TRE veckor!! Tar astmamedicinen (bricanyl) 1-3 gånger om dagen för astman har oxå blivit värre... Kanske måste skaffa pulmicort oxå, el kolla upp halsen :/
Får se hur jag gör med det! Nu ska jag ta fram barnens kläder till i morrn så det är klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar