tisdag 4 november 2014

Även JAG kan!

Idag skulle det bli flygande Jakob till middag hade jag tänkt. Hade tinat kycklingfiléer o skar o tärnade upp dom o slängde dom i stekpannan. Då slog det mig att jag varken hade creme fraish el bananer. Skit!!! Det är ju väldigt viktigt!! Sååå öste på me kyckling krydda på kycklingen. Fixade ris o insåg att det skull bli väldigt torrt. Suck!! Kollade i skåpet o det va slut på currysås. Dubbel suck! MEN JAG lyckades knåpa ihop en egen hemmagjord varm currysås!! Yey!! Är riktigt impad av mig själv! Jag nästan hatar o laga mat. Dålig fantasi, det blir aldrig bra mm mm. Men denna gång är jag stolt över mig sj som lyckades knåpa ihop en god middag ist för att bryta ihop totalt över att det jag hade tänkt göra inte gick ( o ja, i mitt läge just nu krävs det inte mkt för att tårarna ska komma...) Tim gillade den hemma gjorda currysåsen :D



Ser mkt ut, men maten ligger på en assiett, det är inte spec mkt då... Man tappar liksom matlusten lite av att inte må så bra....

Dagen på jobbet gick iaf bra! Hämta barnen gick bra! Fick veta något positivt som jag tror kommer bli jätte bra för Tim *hoppas hoppas* men berättar när det är helt spikat o klart!
Mannen kom bara hem o duschade o åkte igen. Skulle träffa en polare... Så jag o barnen åt själva. Får se när han dyker upp! Är ju vardag o jobb i morrn så lär ej bli så sent. Barnen är i säng men har ej somnat än... Jag ska snart ta mig en dusch o sen krypa upp i soffan me en filt o tända lite ljus o försöka koppla av.... Värken är betydligt bättre idag (har oxå tagit det lugnare) men så fort jag anstränger mig o arbetar me armarna kommer värken... Är ju sjukskriven i morrn. Så barnen ska få gå till förskolan mellan typ 9-15 ist för 7.15-16.30. En betydligt kortare dag för dom. Men jag får möjlighet o VILA! Bara va! Måste handla lite såsom frukt o grönt men annars tänker ja bara TA DET LUGNT!!! MÅSTE det. Det är därför jag är hemma. 
Nej, nu måste jag försöka få barnen o va liiite tystare :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar