tisdag 11 november 2014

Man blir ju påminns

Att gå hemma me en snart 3 åring o en snart 4 åring är ingen dans på rosor precis. Det går bra fram tills en stund efter att Tim har sovit. Sen börjas det. De vill inte va me varandra o bara bråkar. Att Tim inte är 100 gör ju sitt oxå. O leker de så ska de liksom små kivas o typ tjuv nypas o verkligen reta varandra. Hur slut jag än blir på em/kvällen o hur energi uttömmande de ibland kan vara så ÄLSKAR jag att va hemma me dom!!!! O det är trots allt vi som valt två barn, två täta barn. Då är det klart man vill vara me dom <3 Men jag skulle ljuga om ja sa att det inte va tufft ibland. Men som jag älskar att få spendera dagarna me dessa två bustroll!!! :D 
Bakandet gick bra. Som väntat bakade Tim i ca 5 min sen va han less ;) Ida va en riktig hejare på o baka pepparkakor! Fick hjälpa till o kavla ut lite men hon la formarna nära kanterna så hon fuck plats me många. O hon bakade hela degen :) De vart lite tjockare än "vanliga" o en aningens mjukare. Men barnen gillade dom, o även jag ;) O det är huvudsaken! Sen rullade em på. De lekte en liten stund på uteplatsen. Jag fixade middag o idag vart det faktiskt flygande Jakob ;) Mannen kom hem en timme senare, närmare halv sju, han hjälpte mamma o pappa o flytta lite möbler.
När han kom hem hade jag fixat klart barnen för natten. Bytt till pyjamas, borstat tänder o så. Jag tog cykeln till h-stams torg.....

Möööörkt va det!!!

Hämtade ut ett paket me bläckpatroner till skrivaren o även ett par hörlurar....

Lila o snygga ;)


Man fick dom på köpet (man fick välja färg) när man beställde patronerna :P De kostade annars 199kr ;) De va faktiskt riktigt bra!!!

I morrn ska jag o barnen gå till skogen o jaga tigrar o spindlar, det ni! ;) Tim behöver luft o Ida får va hemma me oss då hon så gärna ville det :) Hoppas Tim orkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar