fredag 14 november 2014

Mot o medgång...

Thats life!
Vid middagen åt Ida väldigt dåligt, hon sa att hon va trött o gick o la sig på soffan me täcke o kudde. Kände på henne o tyckte hon kändes varm, tog temp på henne me örontemp. Den brukar alltid visa alldeles för lite, men hon ville inte ta rump temp så då behöver hon såklart inte det. Nu visade temp 38.3, så nu funkar det iaf på henne o ta i örat. Hon är inte dålig på nåt annat vis. Stackarn! Förutom lite trött så märks det inte så mkt på henne. Hon brukar ju va så trött på em, men lite mer rödmosig om kindern. Hon bröt ihop av tanken på att inte kunna va me på kalaset i morrn. Så hon ska få va me så länge hon orkar, el som vi tycker att hon orkar. Vill inte att hon bara kör på, då måste vi säga ifrån. Hon har inte fått febernedsättande men ändå va hon svalare nu. Hoppas temp sjunkit mer i morrn. Hon kan iaf få gå hem till mormor o morfar o lägga sig på mosters säng o titta på film o vila när hon vill. O sen, beroende på hur hon mår, får de sova där el här hemma. Vi får ta dagen som den kommer!

Jag är NU färdig för kvällen. Trodde jag skulle bli det tidigare.... Patrik drog ju iväg o handlade, han köpte oxå med sig mat till oss. Barnen va hyfsat lätt sövda. Han kom hem precis när de somnat o då åt vi. Sen skulle jag baka, plockade fram allt o upptäckte att jag glömt vispgrädden. Gah!!!!!! Jag trodde jag skrivit upp det, men icke! O kl va fem i nio, så nå Willys hanns ju inte me. Suck! Kom då på o fråga mamma o SOM TUR VA hade de grädde hemma!!! Cyklade dit, pratade lite med dom o sen hem o bakade. Tog mig en dusch o nu har jag satt mig. Men ögonlocken är sååå tunga!
Har aldrig bakat denna kaka förut, så hoppas den blir bra....

Seg kladdkaka me kokostoscatäcke! Låter gott iaf ;) 

Sitter nu o väntar på att den ska svalna så jag kan skära upp den o ställa in den i kylen! Ta hand om lite disk o sen sova. Ska bli sååå jävla skönt!!!!! Va vaken ca 3 timmar i natt pga först vakna Ida sen Tim o han ville såklart inte somna om. Tillslut gav ja upp o la mig på soffan för o få ngr timmar innan jag skulle upp. O det va segt när kl ringde... O min hals blir inte bättre, men jag blir heller inte sämre. Mysko!!!
Får se hur mkt bloggande det blir i morrn. Lär ha fullt upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar