tisdag 11 november 2014

Tokiga barn!!

På fm drog vi till affären på h-stams torg o lämnade tillbaka filmen jag hyrde igår o köpte sirap till kakorna jag ska baka tills på lör. När vi kom hem gick vi o matade ankorna på en gång. Barnen ville gå in i skogen där o leka men det va dax o gå hem o fixa lunch. När vi kom hem började de tjata om att titta på film. Jag sa nej. Så satte de igång. Ida bara gnällde o hade inget att göra, ville INTE leka me Tim! Tim ville leka me Ida men när hon inte ville bara bråkade han me henne. Det är så svårt det där, för samtidigt som man tycker att de har varandra o kan leka med varandra så måste de få va ifred oxå... Men sa att de kunde hitta på nåt tillsammans o efter ett tag när de insett att jag inte kommer starta tvn började de leka hur bra som helst tillsammans! Tok ungar!! Haha! Det kändes så synd o behöva avbryta deras lek för lunch men de måste ju äta. Så lovade att de fick leka på ett tag till efter lunchen....

De har radat upp stolar o lagt gosedjur o dockor på dom. Leker att de är ute o kör. Ida är mamma o Tim bebis! Älskar hur bra de kan leka roll lekar tillsammans :)


När de skulle äta va de ju tvungna o sitta bredvid varandra, så mamman kunde hålla koll på sin bebis ;)

De lekte på ett tag men ändå vart Tim skogstokig sen när han skulle gå o sova. Han vaknade ändå 7.50 i morse så tänkte att han nog inte ens behövde sova idag. Men han va sååå trött o gnällig.... Lill killen <3 O ska han orka va me på det vi ska göra sen behöver han vila en stund. Han somnade ändå rätt snabbt! Bestämde oxå på fm att han måste va hemma minst en dag till. Tror inte han har feber, är lite varm så kaaaanske lite isf. Men han vill inte att jag tar temp. O då jag måste gå på allmäntillståndet då så orkar han inte gå på fsk. Me tanke på hur mkt han sover o hur han bryter ihop för ALLT som inte går som han vill, o så syns det på hans ögon att han inte alls är pigg. Han behöver ju orka en dag hemma innan han kan gå tillbaka till fsk. Så jag ringde jobbet o sa att jag blir hemma en dag till. Skulle annars ha gått tillbaka i morrn efter att ha varit hemma en vecka. Så en dag till. Behöver han va hemma på tors o kanske tom fre får Patrik va hemma!
Nu ska jag vila lite så jag oxå orkar göra det vi ska göra sen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar