onsdag 19 november 2014

Inte så mkt att skriva....

Är inne i en skriv svacka just nu känner jag. Har egentligen inte så mkt att skriva. Vardagen rullar på.... Idag va nog första gången denna höst jag hämtade barnen o det va mörkt. Har ju varit hemma flera onsdagar (o det är då jag hämtar senare, de andra dagarna är det ju kl 15 o då är det inte så mörkt än) kändes som om kl skulle va jätte mkt! Tom barnen reagerade på att det va så mörkt. När vi kom hem va de trötta o ville lägga sig i soffan o mysa. Såklart fick de det <3
Sj tog jag hand om disk o tvätt innan jag satte igång me middagen. En såååå jobbig middag ;) Hade me mig mat från jobbet hem från i mån o igår. Så jag åt pasta me veggipastasås, Patrik åt ris me kyckling i apelsinsås (sjukt gott!!) o barnen fick makaroner o stekt ägg (deras önskemål) skönt me enkel o smidig middag när man inte riktigt hinner laga nåt "ordentligt".
Efter middagen va jag o handlade till jobbet. Barnen på mitt jobb, de större, ska få slå in paket o skicka till behövande barn i Rumänien. Fin tanke <3 Så jag handlade till det! :)
Barnen kom i säng i tid o somnade snabbt! En dag kvar av denna vecka. Sååå skönt det ska bli med ledighet!! Älskar denna helg när jag är ledig fre, lör o sön o sen tis igen! Har lite små planer inför helgen. Får se hur det blir!

Det är ju vägbygge på väg till o från mitt jobb, 288an byggs om o det kommer bli sååå bra när den är klar. Men tills dess...

Så får man vänja sig me detta... Rödljus, två st. O köer... När jag slutar 14.30 (tre av mina fyra dagar) så har ju inte rusningen börjat än. Värre när jag slutar kl 16...

I morrn efter middagen är det storhandling som står på schemat... Ingen lust, men skönt när det är gjort! 
Ska knåpa ihop en matlista för två veckor nu, o en nota utefter den... Wish me luck!! Vill helst gå o sova, men det får snällt vänta på sig ett tag till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar