lördag 8 november 2014

En sjuk liten kille <3

Efter att jag hade ätit frukost åkte vi en jätte snabbis upp på Gränby o handlade ett par saker vi glömt. När vi kom hem gick vi till mamma o pappa. Tim satt i vagnen o Ida cyklade. Tim har ju varit lite röd i ögonen o haft liiite gegga ibland, men kliat desto mer i 8 dagar nu. Små snorigt men annars pigg. Inte ens förskolan har reagerat på hans ögon o jag har ju mest tyckt att det inte sett ut som det ska. Han har kliat så han är röd vid tårkanalerna. När vi va hos mamma o pappa vart han sämre o sämre o när jag kände på han va han jätte varm, han ville mest sitta hos mig <3 
Så jag bäddade ner han i vagnen o gick hemåt. Han höll på att somna innan vi kom ut ut trappen, inte likt honom. O när jag började gå slocknade han....


Han ligger i vagnen på altanen o sover, han får sova så länge han behöver. Han vaknade till lite nyss men jag gick ut o vaggade honom o då somnade han om. Hade han inte velat sova mer hade han inte somnat om. Tycker så synd om min lill kille. Ringde 1177 för o rådfråga då det står att om ögonen varit så här i över en vecka ska man kontakta läkaren. Hon tyckte som jag, att vi kunde vänta till måndag, om han inte skulle bli jätte dålig. Det finns ju ögoninfektion o ögoninflammation. Nu kommer jag inte ihåg vilket som är vilket. Men det ena av det smittar inte o det är det som inte får över av sig självt, o det är det han troligtvis har. Om han inte blivit allergisk mot nåt. Men det tror jag inte....
Det tråkiga är att vi hade köpt biljetter till o gå på bio med dom i morrn... Antingen får en av oss gå med bara Ida. El så väntar vi helt enkelt o går alla när alla är friska! Vi har som tur va inte sagt nåt till dom än, hade tänkt vänta till i morrn. Nu är det ingen idé om inte Ida ska gå såklart!
Jag passar på o vika o ta hand om lite tvätt! Idag mår jag mycket bättre! Vilan har gjort sitt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar