söndag 30 november 2014

1a Advent

Så va det första advent, 3.5 vecka kvar till julafton. Mkt tid till o hinna göra saker, samtidigt så lite tid... Har en lista på saker att hinna. Baka lussebullar, baka pepparkakor, slå in julklappar (måste för o se vad vi köpt till barnen, har ingen koll just nu! Haha!) köpa en julklapp till farfar (de andra är klara) en rejäl storstädning, lite annat bak till julafton. O mellan allt detta är det jobb, träning, två lucia firanden (ett på mitt jobb o ett på barnens förskola) tre samtal på barnens förskola (två utvecklingssamtal o ett "över inskolningssamtal") ett 40 åra kalas, o säkert en massa annat jag glömt. Men jag känner mig konstigt nog inte stressad, inte på ett negativt sätt i alla fall. Men det är nog för att detta är roliga saker!! :)

Idag då. En lugn VÄLBEHÖVLIG dag väntar oss alla. Bara en liten handling, klippa Patrik o dammsuga o rengöra badrummet. Ev pepparkaksbak tillsammans! :) Ida frågade om vi inte kunde åka o bada :/ Men jag känner av en lättare förkylning. Vaknade me världens huvudvärk o låter lite täppt. Patriks ögon kliar (brukar va ett tecken på att förkylning är på g) o vi känner att både vi o barnen behöver en lugn dag hemma, de blir en korthelg för dom (o mig) när vi bara är lediga lör o sön, i morrn drar det igång igen. De behöver någon som drar i handbromsen ibland....

Hoppas Ni får en mysig 1a advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar