tisdag 25 november 2014

Om Ida får bestämma!

Efter den vanliga morgon proceduren me frulle, påklädnad, bädda sängar, slänga in en maskin tvätt mm tog vi oss ut. Först införskaffade vi det vi behövde till dagens middag (Hannas apelsinkyckling, prova nåt nytt! Åt det på jobbet o det va super gott! Blir nog dock inte lika gott när jag gör det :/ ) På vägen hem stannade vi till vid en lekplats o lekte en liten stund...



Ida har gjort en tårta...


Nom nom ;)


Tim är på språng heeeela tiden, svår att få me på bild...




Här har vi ätit upp tårtan ;)

När vi kom in hängde jag tvätten o vek ihop den torra. Fixade sedan lunchen o efter vi ätit den somnade Tim snabbt i sin säng :) Ida ville absolut sätta igång o göra julfint här hemma. Så det roade vi oss med medan Tim sov!
Mysigt vart det. Ida ville ta fram alla tomtar men det tänker jag göra när de lagt sig :P Iof blir nog Ida rätt sur då! Hehe! Men hon liksom bara ställer antingen allt på ett ställe el ställer dom där hon vill, o jag har det i huvudet hur jag vill ha det! Haha!

Köket :)

När Tim vaknade lekte vi lite, åt mellis, jag förberedde middagen (skar upp grönsakerna till kycklingsåsen, gjorde en sallad o skar upp kycklingen) in me allt i kylen o sen hoppade jag in i duschen. Efter det lekte jag o Tim me lego ;) O sen lagade jag middag, samtidigt som jag lekte me lego :P
Nu har vi ätit. Är mätta o belåtna! O maten blev överraskande väldigt god! :D

Nu kör vi tre dagars jobb o sen en skön helg! Har planerat lite för helgen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar