söndag 9 november 2014

Farsdag!

Så, nu sitter jag ner för första gången idag. Vi hade en mysig farsdag frulle...

Massa gott! :)


O så en present, barnens fina teckningar o ett kort :)

Efter frullen tog sig mannen ett bad. Jag plockade rent på golven o körde ett varv me snabeldraken. Efter det drog mannen ner på san för o få tillbaka pengarna för de köpta biobiljetterna. Medan rengjorde jag badrummet, vek tvätt o hängde en tvätt. När mannen kom hem åkte jag o Ida o handlade. Först MM o köpte papp tallrikar o plast glas sen till Kvantum där det va myyyycket folk! Köpte korv me bröd till Ida som hon åt i vagnen medan vi handlade. Skulle köpa två tårtor s Patrik ska ha me sig i morrn. Men det fanns två små (8-10 bitars) kvar som va gröna o me nån choklad grej på som det stod "till far" på.... Ville inte ha stora o helst blå el vit... Gick o frågade dom i bageriet om det gick o ta bort farsdag grejen, men då skulle det bli ett litet märke... Suck! Men jag förklarade va det va till o vad jag ville ha. Då sa hon att hon skulle gå o kolla i deras kyl. Så glad jag vart när hon kom tillbaka me två små blåa :D
När vi kom hem från handlingen hade Tim precis vaknat. Han o jag åt lunch. Vi fikade o hade mysigt me tända ljus (barnen fick lite glass o vi tog kaffe!) efter det badade mannen dom en o en o jag röjde fint o köket o bakade en äppelpaj :P Fika i kväll, lite i morrn. Sen håller jag mig till lör nästa helg! :)

Nu väntar ja o barnen på att middagen som mannen/pappan håller på med. Hemma gjorda hamburgare!!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar