söndag 2 november 2014

Medan barnen badar...

passar ja på o blogga lite! De är som sagt i plurret! Duschade o klara så nu badas det tills de vill gå upp! :) Patrik är till affären o köperm en biff, han vill inte ha kotletter som vi andra ;) Så det är vad det blir till middag idag. O nå potatis tjossan, beasås o sallad!
När jag kom hem från Gränby tidigare låg Tim o sov. Jag tog en migrän tablett o la mig på soffan. Men kom såklart inte till ro trots den HEMSKA huvudvärken. Så gick o städade badrummet! Tim vaknade till o jag la mig o gosade me honom en stund :) även Ida o pappan gjorde oss sällis efter en stund :) Sen åt barnen lunch o gick ut o lekte på våran uteplats en timme. Sååå skönt o ha den! De roar sig länge me sandlådan. O lite vatten på det o geggamojja så blir det kalas! Jag röjde på här hemma. Plockade det rent på golven o alla ytor där över o dammade o dammsög. Patrik har skött tvätten idag. Skönt! Satte mig några minuter vid köksbordet o tittade ut på höstrusket....

Höst deppen är nära när det blir flera dagar av mörker, regn o grått...

Det är tur man har kidsen som livar upp vardagen. Vädret verkar inte bekomma dom. Jag har ont i kroppen så det skriker om det (jag vet, ett eeeeevigt tjat!) men i morrn ska jag äntligen till en sjukgymnast. En jag hade för måååånga år sedan som är jätte bra! Längtar faktiskt. Ska bli spännande o se vad hon säger. El inte spännande kanske, det kommer ju inte va så positivt. Kl 8.30 i morrn ska ja va där. Så det blir till o åka till jobbet efter det. Kort dag blir det i morrn då...

Nej nu ska jag knåpa ihop en sallad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar