lördag 29 november 2014

En snabb resumé av dagen

Lyckades hålla mig vaken hela filmen. Nickade till ett par gånger mot slutet bara :P Dåligt me inlägg under dagen. Men det har bokstavligt talat varit fullt ös!
Jag sov till nio, gick sedan upp o fixade i ordning mig...

Ser ut som om ja inte har nåt på mig! Hahaha! Men har faktiskt ett linne på som håret döljer ;)

Vid kvart i tio rullade vi, hela familjen till Thuns...

Här en pigg o glad prick som tyckte det skulle bli kul! Ångrade sig nog sen ;)

När vi kom dit va det väldigt lugnt, men sen kom det allt fler o fler! Va där i två timmar. Till en början gick det bra o barnen roade sig...

Lekte här medan pappan provade skor....

Vid skorna gick det bra, där kunde de ju prova lite själva oxå. Sen va de less. Så det va full rulle genom hela affären. Vi fick bokstavligt talat springa efter dom en gång när de bara drog iväg (när vi gick me en i var gick det bra, men så fort de hittade varandra vart det bus o upptåg) en personal han stoppa dom då hon trodde att barnen tappat bort oss, men skrattade sen när hon såg oss komma efter. Tim roade sig även me o krypa under en massa saker! Jag va faktiskt helt inställd på detta. Vad förväntar man sig när man åker me en nästan 3 åring o nästan 4 åring. De vill inte sitta i vagn onde roas inte av o kolla på saker. Förståligt! Men man blir ändå rätt trött :P Hahaha! Kom iaf hem me ett par skor till Patrik (som va anledningen till att vi åkte dit) en kjol o en tröja till Ida, en skjorta o slips till Tim, julklappar till Isolde, ansiktskräm till mig o lördagsgodis till barnen. Mer hann vi inte kolla på. Sen skulle vi äta lunch, men jisses va me folk det va då :S Alla vagnar mm va oxå slut, så ni kan ju tänka er vad me folk! :O Vi bestämde oss för o åka tillbaka till stan o åkte till Gränby. Barnen åt korv me bröd o jag nån crossiant me skagenröra (inte värt sitt pris! Hmpf!!) Sen vart det handling till dagens middag o på väg till bilen kilade vi in på Intersport, där hittade jag en jätte fin overall till Tim, en Mc Kinley, som va nedsänkt med 300kr! Den kommer han kunna ha ev slutet av denna säsong, men även nästa o troligtvis den efter det me. Kanon! Den vi köpte till Ida förut kan hon ha denna säsong o nästa. Nästa säsong kommer de ha samma strl har jag märkt nu... Men iaf, efter det åkte vi hem o fikade. Jag o mannen behövde kaffe!!!! Det va sjuuuukt mkt folk på Gränby me, så vi va alla super trötta när vi kom hem. Efter vi hade fikat tog jag tag i lite tvätt, barnen lekte men det va hela tiden nåt. Det märktes att de va trötta efter alla intryck. Allt stoj o fart. De kunde inte ens komma till ro o leka... Så med en timme kvar till middag fick de titta på Disney Junior, va nog va de behövde! Till middag vart det fläskfilé, strips, beasås, vitlöksbröd o sallad. Så himla gott!!!!
Vi röjde undan efter middagen, städade undan allt barnen lekt me o sen hade vi film mys me dom. Va länge sedan nu (hade ju det flera lördagar i rad förut) barnen åt sitt lördagsgodis o vi mös. Tim hade svårt att sitta still, vilket han inte brukar ha när vi kollar på film, men det va nog för att han va så trött. När filmen va slut va det säng dax för dom. De somnade rätt snabbt kan ja lova ;)

Jag dammade o plockade fram resten av juldukarna o tog även fram alla tomtar :) Ljusstakarna står redo för o låta sig tända det första ljuset i morrn :D Älskar julen!!!!!

Sen vart det som sagt film mys. Nästa helg blir det Hobbit 2, o två helger till efter det blir det Hobbit 3!! Älskar dom filmerna, likaså sagan om ringen filmerna! Men nu måste jag faktiskt ta o sova om jag ska orka upp tiiiidigt i morrn....

Älskar ljuset av adventsljusstakar/stjärnor!!!

Vart ett betydligt längre inlägg än jag hade tänkt. Så svårt o sluta skriva när man börjat! 
Men Godnatt på er!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar