måndag 3 november 2014

Mörkt, mörkt, mörkt....

Ni kommer få hålla er till godo me kanske inte alltför uppmuntrande o glada inlägg ett tag. Men ska försöka få in några sånna oxå!
Det gick som jag misstänkte hos sjukgymnasten. EXTREMT spända muskler i käke, nacke, axel o skuldra. När hon tryckte på musklerna vrålade jag rakt ut o det kom tårar. Jag kan inte göra vissa rörelser me armarna o huvudet som man bör kunna. O som jag misstänkte hade ett revben i skuldran hoppat snett. Så hon klickade tillbaka det. AJ! Obehagligt! Det har troligtvis varit så i flera veckor. Därav denna smärta. Jag har fått stretch övningar jag ska göra hemma o så ska jag dit på mån igen. Så småningom ska jag kunna börja träna o bygga upp dessa spända muskler. Men nu blir det stretching o akupunktur tills musklerna klarar av träning. Det värsta är att jag har sååå fruktansvärt ont nu att jag inte vet vart jag ska ta vägen!!! Hade jag vetat att jag skulle få såhär ont hade jag inte åkt o jobbat efter. Känns som om jag gjort ett rejält träningspass o det värker o domnar ut i armen o jag skakar! Det gör ont där hon klämde men oxå där revbenen hade hoppat snett. Hon sa att det skulle kännas bättre efter det men det gör ju äckligt ont nu. Så jag funderar på om det redan hoppat snett igen :/ Ska avvakta o se hur det känns i morrn...
Har bestämt att jag jobbar i morrn. Det är möte på fm o planering på em. Så det vill jag va me på. Men åker hem om ja inte orkar. Sen har jag sjukskrivit mig ons o tors. Fre är ju min lediga dag. Sen är ja som vanligt ledig lör o sön, men har sjukskrivit mig även på måndag. Då ska jag till sjukgymn igen. O sen är det min lediga dag på tis. Sju dagar hemma. Varav fyra av dom är bustrollen hemma, så då blir det inget ligga på soffan o vila... Får se till att de har lite o göra :)
Jag har SJUKT svårt att sjukskriva mig sj. Att va hemma me barnen är en sak. Men jag känner mig VÄRDELÖS. Jag HATAR att det värker! Jag är ju sjukt envis. Sjukgymnasten undrade hur sjutton jag kunde jobba såhär. ENVIS sa jag. Men jag får lida för det! Men när jag kör på på jobbet o inte orkar NÅT hemma går det inte. Så jag har bestämt att göra såhär nu. Så får vi se. Jag måste bara acceptera läget. Men fan vad svårt det är!!! Tänker på vad alla andra ska tänka o tycka. Att jag är vek! Men på en smärtskala mellan 0-10 ligger jag på 8! Jag kan hålla mig uppe. Men med en sjuk smärta!!! Nu ska jag sluta beklaga mig. Ska börja me middagen om ett tag... Ingen ork. Men ett MÅSTE!

O detta ap tråkiga väder gör det hela inte bättre....

Mööööörkt :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar