måndag 30 juni 2014

Jisses vilken dag!!

Vaknade o va sååå trött!! Masade mig upp o gjorde mig i ordning. Patrik cyklade till Willys för o köpa färskt nybakat bröd. Jag får för mig att titta på de nya knivarna vi köpte på Ikea igår. Tänker att jag ska vara försiktig, o jag ÄR försiktig. Men skyddet på ena kniven liksom hakade upp sig så jag slant. REJÄLT!!! Fy sjutton alltså!! Det FORSADE mörkrött blod. Det glipade ordentligt. Det va DJUPT sår. Jag ringer Patrik o gråter o säger att han gärna får lägga på ett kol. Barnen höll sig som tur va lugna. Min första reaktion va o hålla fingret över diskhon (pga blodet) o spola me vatten?? What was that?! Haha! Jag hade ju liksom inte bränt mig. Aja, lyckades få Ida o ge mig papper. Sedan kom Patrik hem o lindade fingret me en rejäl kompress....

Snyggt :P

Ja ringde sedan jobbet. Som för övrigt undrar om ja gör allt för o få semester tidigt o slippa jobba ;) Haha, dom är roliga dom! Sara svarade o frågade vad ja nu hade gjort. Haha! Sa att jag blir lite sen för jag måste återhämta mig. Jag vart snurrig, trött o skakade! Hon erbjöd sig o leka sjuksköterska. Så jag tog me sår strips o svängde förbi Apoteket o köpte kompresser o tejp. Så när jag kom till jobbet fixade vi i ordning o så tejpade Sara o lindade det så fint. Hon är en riktig hejare på det där hon! Maria fick distrahera genom o prata me mig hela tiden ;) Hon på Apoteket o alla ja träffas på tycker att det skulle behöva sys. Men ALDRIG att nån rör mig me nål på fingerspetsen!!! Då tar ja hellre ett ärr!! Dagen gick bra. Har så bra kollegor så jag kunde ta det lite lugnt o behövde inte byta blöjor, torka barn o så :P
Det svider, dunkar o gör ont till o från. 

Åkte hem o svängde förbi Gränby. Handlade lite på kvantum o kollade stadium efter skorna. Men de va slut där me :( Kom hem me en keps o en ny sportflaska, då min gamla spruckit. Kom hem lagom till o hinna läsa för barnen. Patrik tog en promenad o när ja läst klart för barnen tränade jag. Skönt!! Jag är fortfarande förkyld o hostig, men orkar inte bry mig...
Vart en sen middag strax efter kl åtta. Sen fixade jag me nåt som jag, om ja orkar o hinner, berättar mer om i morrn ;)

Nu ska jag sova... Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar