tisdag 17 juni 2014

Mår inte alls nå bra :(

Börjar me gårdagen dårå. Va ju först o träffade en sköterska vid nio, sedan tillbaka till läkaren kvart över två. Han tog fram en skalpell (ja, då skrek jag) men det gjorde inte on. Värre va det när han skulle trycka på foten, då vrålade jag!! De rengjorde såret ordentligt. O jag fick stelkrampspruta. Sen åkta ja o mamma o hämtade barnen. Det va en pers! Tur mamma va me o hjälpte till! När vi kom hem va det två timmar kvar tills Patrik skulle komma hem. O jisses va min fot värkte!! Lyckades slänga ihop en enkel middag o sen när Patrik kom kraschade jag i sängen en stund. Han duschade barnen efter middagen o så ville de bada, så jag satt där inne så Patrik kunde slipa i vårt sovrum medan. Foten fortsatte värka o när jag tittade på den va den svullen under, över o ena tån, kunde inta alls röra foten! Så jag ringde 1177. Han sa att jag måste åka in o kolla foten o få antibiotika, troligtvis infektion. 20.30 fick jag tid på närakuten, gillar inte det stället alls, bara dålig erfarenhet av det. Kl 21.15 fick jag komma in, suck, alltid får man vänta....
Han skrev ut antibiotika o citodon (stavning?) starka värktabletter. Sa att jag klarar inte av smärtan längre!! Han sa att det kunde hända att det blivit en skada på nån led el så, men tanke på ena tån som knappt går att röra. Men att jag skulle vänta några dagar för o se om antibiotikan hjälpte. Så det va bara till o hämta ut medicinerna o åka hem. Tack snälla pappa som skjutsade mig! Vad skulle jag göra utan er <3 När jag kom hem tog jag både antibiotika o citodon. Somnade sedan o sov hyfsat bra!

Idag är foten liiiite bättre. O andra sidan har jag ju starka värktabletter i kroppen, o har hittills knappt gått på foten. Jag är så trött o har sån huvudvärk också o vill bara sova... O feber har jag också. Så då är det ju en infektion jag har... Barnen har sin sommaravslutning kl 15. O jag VILL o SKA gå på den. Men måste baka el nåt till det. Hur ska jag orka?! Funderar på o slänga ihop en kladdkaka. Det får inte va ägg el nötter i det vi tar med, men hittade ett recept på äggfri kladdkaka, så får väl testa det...

Nu ska jag baka den o duscha, sen sova tills Patrik kommer o hämtar mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar